Odp: CD-ROM

Autor: The EaGle (theeagle_at_free.com.pl)
Data: Wed 01 Dec 1999 - 16:31:36 MET

No coż polemika to rzecz stara jak swiat- wiec do dzieła...

> Tos sie za bardzo nie napracowal , chlopie,
> co bys powiedzial na 10-15 h codziennie (coz praca,nie zabawa)
> 7 dni w tygodniu??
Nie wiem czy ty mnie dobrze zrozumiałes.Ten czytanik pracuje dziennie przez
12h minimum!!! Natomiast w weekendy non-stop co oznacza że 24h na dobe. Tera
z zrobiło sie jasniej?

> JAki CD - ROM wytrzymuje?? Kazdy porzadny musi ;
> ze wspomne tylko o HITACHI , TEAC'u itp.
:-)
Kazdy pożadny? Hitachi? Ty chyba sobie zarty stroisz, jak mozna porównywac H
itachi do LG to poprostu przepasc. LG jest nie tylko lepszy,szybszy (modele
x32) ale także ma o niebo lepsza korekcje błedów. Mój znajomy co drugi dzien
do mnie lata że mu jakaś BTC czy inny chłam sie nie chce odczytać. Nie wiem
o nowych modelacha ale miałem kiedys w domu x4 to tez była totalna klapa. Je
szcze o czyms wspomne ten H x32 wpada w straszne wibracje - moze to wina zle
przykreconego napedu - nie wiem ale taki jest fakt. Co do TEAC'a to sie nie
wypowiadam - ale słynie jednak z dobrych napedów.

> Poza tym odczyt mp3 (jakies 80 Kb co kilka sekund)
> to nie to samo co prucie 2,6 Mb (dane) , lub audio (172 Kb/s)
> Jak straci synchronizacje - nie ma bolu cofnie sie i tez bedzie.
A co to ma za znaczenie?
Przeciez to że elektronika pracuje non-stop to własciwie dla niej bez róznic
y. To co sie psuje zwykle w napedach to mechanizm pozycjonujacy głowice lub
silnik krokowy. A w tym wypadku pracuje równie wydajnie jak przy odczycie au
dio. Natomoast nie wieze ze ktos moze non stop przez 24h kozystac z CD-ROMu
aby odczytywac płyty cd-rom. To nie mozliwe. Zwykle wkłada sie płyte pare se
kund,minut i to co chcemy jest na HDD- nie widze wiec mozliwosci odczytu tak
czestego jak słuchanie mp3.

> Hmm, mojego Hitachi NIE MUSIALEM jeszcze WCALE
> czyscic , a pracuje na nim juz rok okragly... (patrz wyzej)
To zalezy od pomieszczenia i stopnia zakuzenia tego miejsca, pozatym takze o
d tego jak czesto z tego CD_ROMu kozystasz.
> Nagrywarke (Yamaha) tez czyscilem co najwyzej raz na pol roku.
Ja mam HP 6020 SCSI od trzech lat i tez jej nie czysciłem- i co z tego.

> To ty piszesz banialuki jesli mowisz ze po kazdym czyszczeniu tip. itd...
> KAZDY CD ROM po czyszczeniu (nawet MITSUMI 4) jest jak nowy.
Ty chyba z konia spadłeś. Poczytaj sobie archiwum tej grupy ile osób po czys
zczeniu CD_ROMu nic więcej już nie odczytało bądź znacznie pogorszył się w o
dczycie czyszczone urządzenie. Zaraz powierz ze to przypadki złego obchodzen
ia się z CD_ROMem. Jednak to tylko kilka przypadków tych nieco mniej zdolnyc
h aby sobie CD_ROM zwalić - tak naprawdę niektóre urządzenie nie mogą być cz
yszczone. Znowu odwołam się do historycznego Mistumi x6 - po czyszczeniu prz
estal czytac płyty CD-R. To samo miał koles z napedem TECHMEDIA x12 nic po z
a krązkami wytłoczonymi juz nie odczyta.

> Mhm, tak, opieraj sie na testach w gazetach to daleko zajedziesz.
Pewnie dalej niz jak nawazajem bedziemy sie opierac o własne testy. Zawsze s
ie znajdzie jakas czarna owca w stadzie.

> Przypomne Ci ze np. w CHIPie tez kiedys (ze 2 lata temu) pisali
> ze monitor BELINEA 15' to 8 Cud Swiata, podawali ze bije inne 15
> na glowe (nawet TRINITRONY !!!),
CO do trinitrnów to nie podobaja sie mi te monitory w ogole miałem 15" SONY
i go sprzedałem po miesiacu teraz mam 14" ARX 1024x768 przy 70Hz - przejscio
wo i jestem z niego bardziej zadowolony. Nie mogłem sie przyzwyczaic do tego
druta - który przecina maske w 1/3 wysokosci kineskopu. Kazdy ma własne zdan
ie na ten temat.

> ale jeszcze nie sotkalem BELINEI 15 ktora bybyla
> porzadnie ostra w rogach, nie mowiac juz ze w nizszych
> modelach rozstraja sie RGB (a producent nie uwzglednil
> tych ustawien w OSD !!! ) Jak ktos nie wierzy zapraszam
> do siebie na uczelnie niech sie przekona...
Co z tego ta seria była do dupy ale tą którą dostał CHIP była OK i ja tak wy
soko ocenili- proste. Najlepiej samemu sprawdzic monitor przed zakupem. Ten
jest OK a drugi tej samej firmy wręcz do d...

> Takich kwiatkow bylo wiecej.
> (m.in. o plytach PC CHIPS tez pisali ze dobre i tanie :)))
Sorry ale chciałbym abyś mi podał ten numer bo z racji tego ze mam wszystkie
od paru lat nie znalazłem tego.

> Czyli ze robi za nagrywarke - choc TEAC ' ki
> pracuja i sa calkiem chlodne.
Mój HP tez jak wypala płytki czasem jedna za druga tez jest ledwo ciepła- I
CO Z TEGO?

> Fajnie, nie slyszalem jeszcze o takim
> cudzie...
To ciesze sie że ci wyjawiłem. Sytaucja podobna jak w samochodach - czym sta
rszy tym bardziej się grzeje - to normalne.

> A wiekowy to on juz jest ....(jak piszesz)
Liczy sie "przebieg" a nie wiek- moge miec 10 letni CD-ROM jak bedzie ciagle
nie uzywany.
> Ciekaw jestem w takim razie do jakiej temperatury
> powinien sie nagrzewac moj 2 letni SONY 16x
> SCSI ?(mierzylem kiedys z nudow ma ok 28 *C)
Nie porównój napedów SCSI do EIDE nie ta cena i nie te materiały.

> Spoko , jeszcze pare tygodni powinien ;
> ale jak dojdzie do 90*C to wyparuje kwarc i po zabawie :))))
> Potem sie stopi tacka...
Tobie mózg wyparuje jak tak bedziesz intesywnie myslał nad tym dobrym Hitach
i.
 Kwarc wyparuje przy 90 C - to na niezła uczelnie musisz chodzić bo mnie na
Polibudzie w Wa-wie czegos takiego nie uczyli. No ale jeszcze pare latek prz
edemna. ;-)

> Proponuje poracuj troche na porzadnym sprzecie
> (TEAC, HITACHI, ASUS np. 40x, SONY SCSI , TEAC SCSI...)
> i bedziesz mial lepszy punkt odniesienia.

SONY - pożadny CD-ROM? Tym masz chyba bardzo zdakie zdanie z grupowiczów. To
najwieksze złomy ze wszytkich napedów. To samo sie tyczy ich sprzetu hi-fi.
Moze to mini-wieze to oni robią w miare - choc tez nie bardzo. Od sprzetu au
dio i komputerowego(za wyjatkiem moze monitorów) lepiej aby ta firma trzymał
a sie z daleka.
Niedawano byłem na Audio Show w Sobieskim w Wa-wie i jak Sony pokazał swoje
kino domowe to aż płakać sie chciało -tego nie da sie słucać. W miesieczniku
hi-fi takze obsmarowywuja co jakisc czas ich CDiki. Technologia ta sama ale
jak za 1000zł nie moga zrobic pozadnego sprzetu to tym bardziej za 200zł.

TEAC jest OK - zgadzam sie.
ASUS tez tak syłszałem.
do HITACHI sie juz lepiej nie bede wypowiadał.Nie odnosze sie do modeli powy
zej x32 .

--
Pozdrawiam