Re: Win3xa prawo autorskie?

Autor: Jaroslaw Rafa (raj_at_wsp.krakow.pl)
Data: Tue 30 Nov 1999 - 16:56:39 MET

Piotr Kacprzak wrote:

> Czy, patrząc od strony prawnej, mogę używać Win3x nie posiadając licencji?
> Do kiedy, wg. Prawa Autorskiego, obowiązywała abolicja na posiadane
> programy?

A to nie mozna zajrzec do ustawy?
http://www.prawo.fnet.pl/ust/praut/001/index2.html

Art.124.3:
Posiadacz programu komputerowego stworzonego przed dniem
wejścia w życie niniejszej ustawy i chronionego według ust. 1 nie
może być pociągnięty do odpowiedzialności za naruszenie prawa
autorskiego dokonane przed tym dniem. Po wejściu w życie
niniejszej ustawy dalsze użytkowanie programu w dotychczasowym
zakresie przez osobę, która była w posiadaniu takiego programu,
jest dozwolone bez odrębnej zgody i wynagrodzenia, z zachowaniem
wymogów przepisów art. 75. Dalej idące korzystanie z takich
programów, w tym ich kopiowanie i rozpowszechnianie, jest
zabronione.

Art. 129:
Ustawa wchodzi w życie po upływie 3 miesięcy od dnia
ogłoszenia, z wyjątkiem przepisu art. 124 ust. 3, który wchodzi w
życie z dniem ogłoszenia.

A ustawa zostala ogloszona 23 lutego 1994 r., wiec do tego dnia
obowiazuje abolicja.

--
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa