Re: Czyszczenie optyki w CD'rom

Autor: Piotr Piecha (peter_p9_at_priv3.onet.pl)
Data: Mon 29 Nov 1999 - 23:19:42 MET

(Z grupy: pl.comp.pecet)

>Prosze o jakies fachowe porady na powyzszy temat...
>jak rowniez o adresy gdzie mozna znalezc cos na temat serwisu CD
>z gory dzieki

 Ja to robię kupując w aptece wodę destylowaną, dużą strzykawkę i dość
grubą igłę. Woda destylowana to dlatego, żeby przy wysychaniu nie
zostały wapienne osady. Bierzesz CD-ka, rozkręcasz z góry, żeby mieć
dostęp do soczewki, psikasz ze strzykawki przez igłe wodą na soczewkę -
na tyle silnie żeby wszystko zmyć czy jak kto woli spłukać kurz. Potem
albo zostawiasz na ładnych parę godzin przy kaloryferze czy czymś takim
jeśli jesteś cierpliwym człowiekiem - ja nie jestem, więc biorę suszarkę
do włosów i suszę. Jak na razie czyściłem tak dwa CD i do tej pory
działają. Zaletą jest to, że nie dotykasz mechanicznie do soczewki, więc
i jej nie porysujesz. Gość, który mi zdradził tę metodę twierdził, że w
serwisie HP tak czyszczą.

--
Pozdrawiam
Piotr Piecha