Re: Bron sie Miicrosofcie, bo nie chcemy zostac paserami vs. Miicrosoft ma udzialy w spolkach Linuxa ?

Autor: Jan Dubiec (Jan.Dubiec_at_alcatel.pl)
Data: Sat 27 Nov 1999 - 13:49:42 MET

On Sat, 27 Nov 1999 02:23:55 +0100, "holyboy" <holyboy_at_thewatercooler.com> wrote:
[.....]

> ok. to napiszcie cos lepszego od fotoszopa, zeby juz trzymac sie tego
> zajebistego, ale sprzedawanego za gruba kase programu.
Dla mnie PhotoShop jest niczym. Po prostu go nie używam i widziałem go
tylko screenshot-ach. Ale mam za to dobry i darmowy gcc, świetnego i
darmowego perl-a, świetnego i darmowego XEmacs-a, itepe, itede ...
> a potem rozdawajcie, rozdawajcie
> bedzie duzo usmiechnietych ludzi na swiecie
... i jestem z tego powodu uśmiechniety. I jestem *pewien*, że również
wielu innych ludzi *jest* uśmiechniętych dokładnie z tego samego powodu.

[.....]
> a niby dlaczego
> znowu szwankuje rozumienie ekonomii
> co brakuje komus 'kierujacemu sie przede wszystkim wzgledami ekonomicznymi'
> przy pisaniu softu?
W zasadzie nic. Ale zapewne słyszłeś zapewne o pojęciu "time to
market" które na język zrozumiały dla przeciętnego człowieka tłumaczy
się następująco: "nawet jeśli nasz produkt jest niedopracowany i ma
jeszcze wiele błędów, to wypchnijmy go szybciej na rynek aby zrobić
to przed konkurencją i zarobić w ten sposób więcej kasy i zdobybyć
większy udział w rynku". Sczególnie dotyczy do branży high-tech.

> powiem: tylko jednego, kasy. jak wszystkim. wszyscy chcemy kasy i kazdy
> chcialby ja zarabiac, zeby ja wydawac, bo wtedy jest milo i cacy
Widocznie mało zarabiasz. Gdzieś czytałem wyniki badań z których
wynika, że większości ludzi po przekroczeniu odpowiedniego poziomu
dochodów przestaje zależeć na pensji, a zaczyna zależeć np. na
satysfakcji z wykonywanej pracy. IMHO to prawda. Oczywiście "poziom
dochodów" jest indywidualny dla każdego człowieka.

Regards,
/J.D.

--
Jan Dubiec, Alcatel Polska S.A., CAE Tools Department, (+48 22) 5155428
X.400: G=JAN/S=DUBIEC/OU1=POLH1/OU2=WAW/O=ALCATEL/P=ALCANET/A=400NET/C=ES