Re: Monitor 17"

Autor: Artur Sikora (arts_at_cc.uni.torun.pl)
Data: Fri 26 Nov 1999 - 15:06:36 MET

Talajczyk Piotr napisał(a) w wiadomości: <383d8237.12094611_at_news.tpsa.pl>...

>w takim razie dziury w masce invarowej i szczeliny w kraotwej muszą Ci
>także przeszkadzać.

Sek w tym, ze nie.

>... za to trynitron w pionie nie ma żadnych dziur, bo całą sprawę z
>pozycjonowaniem załatwia precyzyjny układ pozycjonowania

co w monitorach tanszych od 3000PLN jest powodem
wad ostrosci w pionie nie mowiac o konwergencji.
Wole jednak zeby cos procz elektroniki trzymalo
w ryzach wiazke elektronow w pionie.

>BTW: ja patrzę na swoją 17stkę z odległości 70ciu cm.

Winszuje. Musialbym miec 45+70=115 cm biurko,
ale i tak przy rozdzielczosci 1152x864 mialbym
klopoty z niektorymi szczegolami...
_zwlaszcza_ kiedy testuje konwergencje monitorow.

>_dobre_ invarowe to tak. ale w cenie 1800PLN osobiście wolę monitor na
>trynitronie z takich o to względów, że daje mi on lepszej jakości
>obraz, lepsze nasycenie kolorów, bardziej płaski ekran i z reguły
>mniejszą plamke w stosunku do równowartościowych monitorów robionych
>na invarze.

OK, i dla tego mam Flatrona 795FT.

>nie wiem dlaczego zraziłes się do kineskopów trynitrona, ale w dalszym
>ciągu mam powody przypuszczać, że jest to spowodowane złymi
>doświadczeniami z jakimś jego badziewnym modelem.
>jedyne do czego można się przyczepić to dwa druty trzymające maskę
>(które przy odpowiednim dobraniu kolorów i tak nie są widziane) i do
>słabszych parametrów tańszych monitorów zbudowanych na trynitronie.
>nie ma jednak sie co dziwić, z tego względu, że monitory na
>trynitronie są z reguły droższe od tych invarowych.

Modele, na ktorych sie zrazilem to DELL'e po 3000 PLN sztuka.
Mamy ich tu ze 30 i jesli chodzi o ostrosc, to plamka pasuje do
pikseli tylko w 800x600. W 1024x768 czesc pikseli wypada juz
pomiedzy drucikami trinitrona i taki np czarny piksel pokazywany
jest jako dwa szare - zgroza! Dopiero w 1280 piksele pasuja
do drutow ale to troche za duza rozdzielczosc jak dla 17-stki.
(tej wady pozbawiony jest np. invar)

art