Re: UDMA 66 a MODE4 ?

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_priv1.onet.pl)
Data: Thu 25 Nov 1999 - 14:17:05 MET

Thu, 25 Nov 1999 02:10:18 +0100, "Krzysiek" <kkomi_at_friko7.onet.pl>
piszesz:

>Czy tryb twardego dysku UDMA66 I MODE4 to jest to sam?
>mam płytę SOYO z UDMA66 i Seageta tez z UDMA66 oraz oczywiscie 80 zylowy
>kabel. Bios wyswietla UDMA33 - jezeli jest wlaczona obcja auto.
>Jezeli dam DISABLE to pokazyje MODE4.
>Prosze kogos zorientowanego o wyjasnienia

UDMA MODE2 to jest 33MB/sek nazywane tez UDMA33
UDMA MODE4 to 66MB/sek nazywane UDMA66

PIO MODE4 to jest 16MB/sek i transfer obslugiwany przez procesor

To co napisales niezbyt wystarcza do rozwiazania problemu. Przede
wszystkim jaka masz plyte? Czy to jest plyta na chipsecie VIA z UDMA66
czy tez masz dodatkowy kontroler HPT366?

W tym drugim przypadku ustawienia w BIOSie plyty glownej nic nie
zmieniaja, a dodatkowy kontroler ma wlasny BIOS (oba sa w tym samym
flashu). Oczywiscie UDMA66 zadziala tylko w portach obslugiwanych
przez HTP. Dokladnie jak Soyo to rozwiazalo, to nie wiem, ale tak
dzialaja plyty Abita.

Jezeli masz chipset VIA (lub inny obslugujacy UDMA66), to oczywiscie
sterujesz tym w BIOSie plyty. Zwykle osobno ustawia sie tryb pracy PIO
i osobno tryb pracy DMA - UDMA. Nie wiem, co ustawiles na disable, ale
prawdopodobnie wlasnie tryb UDMA i w rezultacie masz PIO MODE4.

Dodatkowo sam dysk, mimo ze specyfikowany jako UDMA66, moze miec
ograniczenie do UDMA33. Mozna znalezc programiki do zmiany tego
ustawienia na UDMA66, powinny byc na stronie producenta, ale chyba tez
byly na CD z Chip 7/99.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski