Odp: Predkosc FSB a inne komponenty

Autor: Arek Pietrowski (arek_p_at_priv3.onet.pl)
Data: Tue 23 Nov 1999 - 22:48:33 MET

Użytkownik Jacek Bonicki <boni_at_polbox.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:wXC_3.10068$K%.219975_at_news.tpnet.pl...
> Czy ktos moglby mnie laskawie oswiecic w nastepujacej
> kwestii:
> Jezeli zwieksze predkosc FSB (np. do 83 Mhz) to jak
> wplywa to na predkosc innych podzespolow (kart PCI, AGP,
> dyskow twardych i calej reszty).
YO
Prędkość wzrośnie choć nie zawsze. Zależy od dostępnych magistral.
Normalnie magistrala PCI pracuje z połową częstotliwości FSB a magistrala
AGP z pełną częstotliwością FSB.

Czyli przy 83 Mhz magistrala PCI powinna pracować z częstotliwością 41,5 Mhz
co powinno wpłynąć na przyspieszenie urządzeń do niej podpiętych ale nie
zawsze jest to zdrowe dla nich dlatego są płyty na których magistaralę 83
można ustawiać przy bezpiecznym taktowaniu PCI czyli np 33 Mhz .
Magistrala AGP może pracować standardowo z częstotliwościa 1/1 FSB lub 2/3
FSB i nie znam płyt na których jest szerszy wybór.

Generalnie największy wzrost wydajności jes przy podnoszeniu taktowania
magistrali PCI. Niektórzy sądzą że np. ustawienie wyższej częstotliwości
procesora jest głównym czynnikiem wzrostu wydajności co nie jest prawdą gdyż
podwyższenie taktowania pci daje lepsze rezultaty . Przykładowo lepsze
ustawienie 4x100/33=400Mhz niż 4,5x95/30 = 427,5 Mhz.

Reasumując ustawiając twoje 83Mhz masz magistrale PCI 41,5 (lub inne) i AGP
83 Mhz ( lub 2/3 czyli 55,3) co oczywiście prowadzi do wzrostu wydajności w
normalnym przypadku gdy urządzenia potrafią wytrzymać takie taktowanie w
przeciwnym razie musimy wybierać niższe taktowania magistral pci i agp co
może prowadzić do spadku wydajności.
Pozdrawiam