Re: Nagrywanie CD - Audio

Autor: Michal Kupski (michalk_at_priv1.onet.pl)
Data: Tue 23 Nov 1999 - 08:32:29 MET

Witam !

Adam napisał(a) w wiadomości: <383a2289_at_news.vogel.pl>...
>I to jest wlasnie to! Gratuluje dobrego sluchu!

A ja współczuję kiepskiej kopii...

>Juz od jakiegos czasu twierdze, ze kopia brzmi inaczej (gorzej) niz
>oryginal, ale kilka osob uwaza, ze to niemozliwe, bo niby jak cyfrowa
>kopia cyfrowej plyty moze byc gorsza.

Nie może.

>Nie pomoze tu nic. Jedynie mozna zmniejszyc przepasc dzielaca kopie
>z oryginalem przez uzywanie zlotych plyt do nagrywania muzyki.

Nie zgadzam się.
Niebieskie mają zwykle srebrną powierchnię odbijającą i zwykle
są lepiej czytane przez napędy.

>Osobiscie slucham muzyki na sprzecie znacznie lepszym niz wymieniony przez
>Ciebie Onkyo i roznice sa tak duze, ze nie trzeba sie wsluchiwac, zeby
>zauwazyc, kiedy gra kopia, a kiedy oryginal.

Odsłuchy na zestawie Pentagon-Zoller (circa 40.000,-) wykazały, że na tym
zestawie różnice są znikome i dotyczą jedynie "aury" nagrania.
Na mojej Micromedze różnic nie stwierdziłem.

>Niestety im lepsza aparatura, tym wiecj roznic slychac.

Niestety zachodzi podejrzenie, że im droższa aparatura, tym gorzej czyta
CDR-y. Niewykluczone, że celowo jest zaniżany np. oversampling.

--
Pozdrawiam
Michal <michalk_at_priv.onet.pl> -- Tarnowskie Góry --