Odp: jaki skaner

Autor: zaroovka (cyber_at_friko.sos.com.pl)
Data: Sun 21 Nov 1999 - 03:30:28 MET

Witam...

NIe mialem pojecia o skanowaniu, wiec pozyczylem skaner od znaomych. I
zaczalem testowac. Doszedlem do tego, ze skanuje zdjecia 10*15 cm (lub
wieksze) w rozdzielczosci 300 dpi, a potem wykonuje resize i zapisuje do jpg
z kompresja 25% - i wychodza male do 100 kB (zazwyczaj) pliki. Aha. Resize
robie do rozdzielczosci:

jezeli mi zalezy na dobrej jakosci:
- zdjecie pionowe 1280*..... ratio
-zdjecie poziome .....*1024

pozostale przypadki to => 800*600

Jezeli natomiast skanuje cos malego to zwiekszam rozdzielczosc (nie
przelraczam maxa optycznej)

Tym sposobem zdjecia sa naprawde ladne i male. Jezeli ktos nie wierzy, to
moge cos podeslac na probe.

Ja proponuje skaner co najmniej 600*600 dpi optycznej, choc jezeli ktos nie
chce wydawac za duzo kasy, to IMHO 300*600 to minimum.

Pozdro

Criss vel zaroovka

Użytkownik Abram <abram_at_poczta.fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:812110$h1v$1_at_druid.ceti.com.pl...

> Użytkownik Nemec <nemec_at_friko2.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:80uli9$1li$1_at_zeus.polsl.gliwice.pl...
> dpi
>
> A co masz zamiar skanowac z tak duza rozdzielczoscia?? Ja normalnie uzywam
> maks. 150 dpi. A do rozpoznawania tekstu (szczegolnie drobnego) siegam po
> max. 400 dpi. Czy wiesz ile miejsca na dysku zajmuje skan A4 kolor w
> rozdzielczosci 300 dpi? Skromne 25 MB, a w 600 dpi juz 103 MB. Jesli masz
> nagrywarke, to spoko = masz gdzie skladowac swoja prace, jesli nie masz,
> to...

Istotne