Re: -----BIOS------Lucky Star 6ABXV2 V1.2 Award BIOS

Autor: Silver (silver_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 19 Nov 1999 - 23:19:32 MET

>Mam wielka prosbe. Posiadam plyte Lucky Star 6ABXV2 V1.2. Probowalem
>przeprogramowac BIOS i komputer umarl.

Miałem dokładnie ten sam efekt !!! Było to też na płycie Lucky Star (dobra
firma, nie ma co) tyle, że na VIA VP3. Niedawno był też post "POMOCY -
spalony bios :((" - ta sama firma i płyta.

>Czy wiecie Panstwo czy przy blednym zapisie eeprom blokuje sie? Dlaczego
>pytam? Mam na kosci Bios-a jakies dane i podejrzewam, ze kostka w jakis
>sposob sie przyblokowala.

Nigdy o czymś takim nie słyszałem, ale też się tym nie interesowałem.

> Co
>mam zrobic w takim ukladzie? Mam dostep do programatora kosci i
>zaprogramowalem kostke z uprzednio zapisanym starym BIOS-em ale nie chodzi.

Napisze co ja zrobiłem:
Moja kostka to był Atmel bodajże AT29C010 (128k EEPROM 5V). Próbowałem ją
zaprogramować super science-fiction programatorem na polibudzie, (który ją
automatycznie wykrywał, nawet jej producenta) ale po programowaniu nie
przechodziłą weryfikacja. (były na niej dane ale nie takie jak powinny)
Stwierdziłem, że kostka poszła się kochać przy programowaniu i kupiłem za
10zł w sklepie elektr. podobną prod. SST: PH29EE010. Zaprogramowała się
poprawnie i po włożeniu do komputera działała!! :). BTW : Kopia zapasowa
biosu zrobiona przez awardflash też okazła się skopana !!! :(

Pozdarwiam -Silver
silver_at_zeus.polsl.gliwice.pl