dysk

Autor: Podemus (Podemus_at_pertus.com.pl)
Data: Sun 14 Nov 1999 - 22:40:14 MET

mam dysk ibm djna371350 - 13,5GB, ktory pracuje w trybie udma4(ata66)
testowalem go nortonem utilitesem i wyswietla mi szybkosc dysku 4m/s.
Natomiast kiedy przelacze tryb na udma33 to mam 13,6m/s.
Zabardzo nie wiem dlaczego tak jest?
Sciagnelem sobie kilka programikow ze strony ibm dzieki ktorym dowiedzialem
sie ze dysk pracuje z udma66.
Ale ten program zanim sie uruchomi sprawdza czy dysk jest ze stajni ibm i
szuka go tylko na kontrolerach ata33 ide1 i 2 . dopiero kiedy przelacze dysk
na ten kontroler to go wykrywa i moge przelaczyc tryb.
I nie wiem czy to dziala na kontrolerze udma66 ktory jest na mojej plycie
abit be6.
Jaki jest najlepszy program do sprawdzenia szybkosci dysku?

--
PODEMUS_at_PERUS.COM.PL