Re: Celeron 333A na 417A - czy mozna bezpiecznie..

Autor: Jacoj (jaco_j_at_priv4.onet.pl)
Data: Tue 09 Nov 1999 - 07:46:34 MET

Lion <lions_at_poczta.onet.pl> w artykule news:80733n$e89$1_at_sunsite.icm.edu.pl
pisze...
> Mam dylemat, nie wiem czy bezpiecznie mogę podkręcic Celerona 333A na 417
> MHz - chodzic chodzi sprawdzalem ale czy nie bedzie to zabojcze dla dysku
> (Caviar WDC AC36 400L) przeciez to zmiana z 33 MHz na ponad 40. Mam to
> wszystko na plycie Epox P2- 112A (chipset Via Apollo Pro AGPset).

Z tym to trochę jak z loterią: albo masz szczęście i będzie działać ok. albo
nie masz i stracisz "trochę" danych na dysku, bo fizycznie to go raczej
tym nie uszkodzisz. Radzę zrobić backup i po prostu spróbować, jeśli
po intensywnej pracy dysku nie pojawią się błędy (u mnie po prostu
rozwalał całą partycję, przy starcie) to powinno być wszystko ok.
Jeśli pojawią się to możesz spróbować wyłączyć UDMA albo ustawić
niższe PIO (tylko pamiętaj - trochę stracisz na wydajności dysku)
BTW, IIRC chyba niektóre płyty główne nie-intelowskie miały niezależnie
taktowanie PCI i FSB (sprawdź na stronie producenta) jeśli tak to w ogóle
nie musisz się martwić - wystarczy w BIOS-ie pogrzebać.

Pozdrawiam i życzę szczęścia

Jacoj - Jacek Jakubowski
jacoj_j_at_friko4.onet.pl
Nic na siłę, tylko młotkiem ;-)