Re: Warszawski rynek sprzetu komputerowego (gdzie kupic monitor?)

Autor: Lorien Pawel Przysowa (lorien2_at_box43.gnet.pl)
Data: Tue 09 Nov 1999 - 00:34:53 MET

Michal Paszko napisał(a) w wiadomoœci:
<38227e40.14022424_at_news.icm.edu.pl>...
>Chce kupic w Warszawie _dobry_ monitor 17" uprzednio mogac go
>przetestowac. Niestety 99% sklepow komputerowych w naszym miescie to
>malutkie kanciapy z wyborem bliskim zeru, w ogole nie posiadajace w
>swojej ofercie lepszych modeli. Wszedzie trzeba zamawiac, co zapewne
>wiaze sie z koniecznoscia wplacenia zaliczki, nie mozna tez sprawdzic
>i przetestowac monitora przed zakupem, innymi slowy kupuje sie kota w
>worku, a po ostatnich doswiadczeniach po prostu nie moge sobie na to
>pozwolic (patrz subject: Monitory Philips...). Chcialbym kupic w takim
> [...]

Szanowny Panie.

Tym razem pozwalam sobie zacytowac w calosci Panski artykul. Rozumiem i w
pelni solidaryzuje sie z Panskim zdaniem na temat rynku monitorow w
Warszawie. Jest on zupelnie nieprofesjonalny. Dlatego wlasnie 3 lata temu
pojawila sie firma, ktora mam zaszczyt reprezentowac. Mial Pan mozliwosc
skorzystac z jej pomocy, lecz przez swoja bute (patrz artykul "Monitory
Philips, sklep Lorien ....,)zaprzepascil Pan szanse na dolaczenie do
licznego grona zadowolonych z jej uslug klientow. Opisujac barwnie i
sugestywnie wyglad idealnego sklepu w ktorym chetnie by Pan kupil swoj
wymarzony monitor, opisal Pan nasz salon. Dziekuje serdecznie za uznanie i
zapraszam ponownie. Krzesla co prawda Panu nie podamy bo utrudniloby to
ogladanie sprzetu na naszych specjalnych stanowiskach prezentacyjnych, lecz
pozostale warunki postaramy sie spelnic. Garsc przydatnych przy ewentualnym
wyborze informacji:
1) model Nokia 447XPRO na starszej wersji kineskopu Trinitron juz nie jest
produkowany. Byc moze jeszcze gdzies go mozna kupic, ale szanse sa male...
Jest on zastapiony modelem 447PRO, na nowej generacji kineskopie Trinitron
Flat Display o znacznie zwiekszonym promieniu walca, oraz wyposazonym w
glosniki.
2) Samsung Syncmaster 700Pplus zostal juz rowniez wycofany z produkcji, zas
ostatnie egzemplarze ze wzgledu na znaczna obnizke ceny rozeszly sie
blyskawicznie. Mamy jeszcze obiecanych kilka sztuk, lecz na pewno dla
wszystkich nie wystarczy. Trzeba byc czujnym... W zamian Samsung proponuje
model 750p, jednak cena jest juz znacznie wyzsza.
3) CTX VL710ST na kineskopie Hitachi z krotka szyjka jest stale dostepny na
rynku i cieszy sie nie slabnacym powodzeniem.
4) Panasonic Pro PL70i (rowniez krotki) jest takze bez problemu dostepny w
najlepszych sklepach. Niezaprzeczalnym atutem tego produktu jest rewelacyjny
wprost serwis, z ktorym wspolpracuje sie nam znakomicie. Moze dlatego, ze
prawie w ogole nie mamy z nim do czynienia. Panasonic nie miesza swoich
dealerow do procedur zwrotu pieniedzy, lecz odkupuje monitor w cenie z
dowodu zakupu wystawionego przez autoryzowanego sprzedawce. (Dowiedzialem
sie o tym od klienta, ktoremu zwrocono pieniadze, po wyczerpaniu mozliwosci
usuniecia usterek, na podstawie naszego dowodu sprzedazy!). Jednakze serwis
ten jest bardzo profesjonalny rowniez pod wzgledem napraw, wiec takie
przypadki zdarzaja sie nader rzadko...

Pozwole sobie jeszcze zasugerowac inne modele, o ktorych byc moze Pan nie
slyszal:
5) Nokia 447xs ktora przez bardzo nietypowy, futurystyczny ksztalt obudowy
"udaje" format 16:9, wyposazona w "navi-key" oraz zlacze USB, daje obraz
jakoscia tylko nieznacznie ustepujacy Trinitronom ale za to bez paskow i
bardzo kontrastowy.
6) Rodzina plaskich monitorow LG, poczawszy od modelu 775FT (naslabsze
odswiezania) przez 795FT po 795FT+ (USB) z opatentowanym przez LG kineskopem
typu Flatron, rowniez stanowi bardzo atrakcyjna propozycje w kategorii
cena/jakosc
7) Nie mozna nie wspomniec o najnowszym modelu G200 firmy Sony, na
kineskopie FD analogicznym do tego z modelu Nokia 447PRO
8) CTX Futura PR711 oraz troszke bardziej "wyzylowany" Sony 200PST na
klasycznych trinitronach. Radze nie lekcewazyc rowniez tej oferty. "Stare"
Trinitrony trzymaja sie niezle i wytrzymuja konkurencje modeli FD (Ja
osobiscie wole zwykle Trinitrony na waskim walcu)
9) Omawiajac modele z gornej polki 17-calowek nie mozna pominac oczywiscie
monitora NEC E750 na kineskopie Croma Clear. Ten Japonczyk swieci naprawde
bardzo dobrze i ma w opcji pelne wyposazenie multimedialne (glosniki,
subwoofer, mikrofon)
10) Ewentualnie mozna jeszcze siegnac po ktorys z oryginalnych monitorow
Hitachi, lub po nowy model (az sie boje Panu to napisac) Philips 107b. Jest
w sprzedazy od tygodnia i za wczesnie jeszcze aby go oceniac.

Cala reszta chyba sie nie liczy...

Na koniec nieskromnie przypomne Panu, ze wszystkie z wymienionych monitorow,
z wyjatkiem tych wycofywanych juz z produkcji, moze Pan obejrzec
(niekoniecznie zobowiazujac sie do kupna) w kazdej chwili w naszym salonie.
Stoja, czekaja na klienta. Byloby to dla nas niebywalym zaszczytem, gdybysmy
zdolali usatysfakcjonowac tak wymagajacego klienta, pomimo
niesprawiedliwej, krzywdzacej nas oceny jaka wyszla spod jego piora.
Oczywiscie slowo sie rzeklo i jezeli powola sie Pan na liste dyskusyjna to
zgodnie z moja obietnica zawarta w odpowiedzi na "Monitor Philips, sklep
Lorien..." dostanie Pan 2% rabatu od ceny detalicznej, natomiast jezeli
znalazl Pan Salon lepszy od naszego to zgodnie z warunkami konkursu
(tamze...) to do 12 listopada ma Pan szanse wygrac naped DVD Samsung 6/30.
Powodzenia.

Przesylam wyrazy szacunku.

Pawel Przysowa

P.S. Jest juz bardzo pozno, wiec nie moge opisac Panu wszystkich monitorow,
tak szeroko jak na to zasluguja. Zapraszam jednak do nas na Ptasia 2, gdzie
bedzie Pan mogl wyrobic sobie wlasne zdanie na ich temat.
 P.S II Bardzo wszystkich przepraszam za podwojna odpowiedz, na list
(monitor Philips, sklep Lorien...) Zlosliwy cybernetyczny chochlik...

ewentualna korespondencje prosze kierowac na adres:
e-mail: lorien2_at_box43.gnet.pl