Odp: Bledy przy odczycie z CD

Autor: Krzysztof Grad (kmg_at_strefa.com)
Data: Thu 04 Nov 1999 - 19:10:38 MET

Witam ponownie.

Użytkownik Padre <legzio_at_polbox.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:7v3icf$29g$1_at_h1.uw.edu.pl...
> Czy procek jest podkrecony ?
> Sprawdziles pamieci ?
> Bo jakos mi sie nie chce wierzyc w ten prad.

I słusznie. Elektrycy niczego niepokojącego nie znaleźli, wręcz przeciwnie,
powiedzialei że tak stabilnego 220 jeszcze nie widzieli.

> Czy w SCSI masz dobrze ustawione terminatory ? Mialem kiedys podobny
problem
> i wina byla w tym, ze SCSI chodzily: 2 x HDD, CD-RW, skaner. Na CD-RW
> wlaczony byl terminator, choc nagrywarka byla w srodku lancucha urzadzen,
> natomiast HDD zamykajacy byl bez terminatora.
>
> To na razie tyle, co mi przychodzi do glowy.

Mam troszkę nowych konkretów.

Zainstalowałem wina od nowa i okazało się że na czystym systemie nie ma
opisanych przeze mnie wcześniej problemów!!! Czysty system to znaczy bez
oprogramowania i sterowników do urządzeń (SB64 PCI, Elsa Victory Erazor).
Kiedy zainstalowałem sterownik do dźwięku znowu zaczęło się kaszanić.
Wywaliłem kartę dźwiękową z komputera, zainstalowałem ponownie wina i znowu
działało do czasu kiedy nie zaistalowałem oryginalnych sterowników do karty
graficznej (przy instalacji ładuje sterownik jakiejś tam domyślnej PCI). O
dziwo zmiana sterów na standardową rive 128 (dostarczone z systemem) nie
powodują błędów w kopiowaniu.

Zaznaczenie opcji DMA dla dysków twardych, również powoduje pojawianie się
przekłamań.

Dla mnie wygląda to tak że jakiekolwiek ruszenie czegokolwiek związanego z
pci powoduje problemy. Modem na isie zainstalowałem i nie miało to żadnego
wpływu na działanie komputera.

Jestem już całkiem zakręcony i nie zabardzo wiem co mam z tym fantem zrobić.
Może trzeba pokombinować w biosie, przerwaniach??? Proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Krzysztof Grad
kmg_at_strefa.com