Re: fizyczne rozmieszcze partycji

Autor: zuko / Shark von Cygnus (shark_at_post.pl)
Data: Wed 03 Nov 1999 - 22:12:29 MET

On Wed, 03 Nov 1999 01:16:30 GMT, Piotr Ślifirski
<pslif_at_priv1.onet.pl> wrote:

[...]
>Ciekawe, bo mam podzielonego Caviara na dwie partycje i ewidentnie
>transwer jest wiekrzy z pierwszej. Zrob sobie zreszta test na jednej
>partycji, a zobaczysz, ze im dalej (im wyzszy klaster) tym wolniej.
>Nie przesadzajmy juz z tym logicznym adresowaniem, przeciez to jest
>tylko proteza dla biosa, a jakis porzadek musi byc.

tez mi sie tak wydaje. w koncu glowice dostalyby zajoba, gdyby musialy
tak bezwladnie latac po calym dysku. no a defragmentacja? przecierz
polega na ukladaniu plikow po kolei i w calosci, aby szybciej to
wszsytko dzialalo. a tylko wtedy to zadziala, jesli one beda
_fizycznie_ tak poukladane. czyli jednak jakis porzadek jest. a teraz
idac dalej, wydaje mi sie, ze jest podobnie jak w cd-romie. im blizej
zewnetrznej strony talerzy, tym szybszy transfer. ale moge sie mysli,
dlatego pytam.
albo o, wiem co zrobie :) znajde jakis dysk z demobilu, rozbiore go,
podziele na partycje i popatrze gdzie glowica rzezbi. i sprawa sie
wyjasni. ide szukac jakiegos dysku :)

--
zuko / Shark von Cygnus