Awaria ogolna dysku D.

Autor: Grisza (grzesiul_at_friko.sos.com.pl)
Data: Tue 02 Nov 1999 - 00:29:20 MET

Witam.

Mam w komputerze K6-200, dwa dyski twarde: Seagate 1,7 GB (Primary Master,
FAT16, Win98) i Caviar 8,4 GB (Primary Slave, FAT32, staly plik wymiany na
poczatku dysku). I zaczal sie problem z drugim dyskiem. Podczas
uruchamiania
trzy lub cztery
razy ukazal sie komunikat: "awaria ogolna dysku D, przerwij, ponow,
zrezygnuj" pomaga tylko reset, pozniej wszystko jest OK. Kilka razy, juz
przy
pracy zobaczylem niebieski ekran z komunikatem o braku mozliwosci
zapisu danych na dysk D i monit o nacisniecie jakiegos klawisza. W tym
wypadku rowniez pomaga tylko reset. Przy uruchamianiu scandisk znalazl
jeden raz blad w sektorze 0 (nie wiem czy dobrze zapamietalem).
NDD 4 dla napisal, ze winows zle raporuje ilosc wolnego miejsca na dysku i
poprawil. To wszystko co znalazl.
Mam w zwiazku z tym pytanko.
Czy to dysk mi sie rozwala i jak dlugo pociagnie, czy tez jest inny
powod takiego zachowania kompa, i do czego sluzy w NDD ciagle sprawdzanie
powierzchni dysku i ilosc przebiegow, i kiedy nalezy uzyc dokladnego sprawd
zania powierzchni?

Grisza
grisza_at_friko.sos.com.pl
grzesiulek_at_poczta.onet.pl