Odp: Dziwne to UDMA66

Autor: JeRRy <jerry_at_timsi.com.pl>
Data: Thu 28 Oct 1999 - 15:17:19 MET DST

> To normalne.

Czyzby ? Zlozylem milion kompow i zawsze jakos
HDD udalo mi sie zobaczyc :)))) ......do wczoraj :)
Czlowiek cale zycie sie uczy :)
========================

> Płyta ABIT'a jest chyba jeszcze na chipie BX.
> On nie obsluguje UDMA66.
> Zeby to ominac, ABIT montuje extra-chip, ktory
> osluguje transmisje UDMA66.
> W ten sposob na plycie sa 2 niezalezne kontrolery
> i oba moga obsluzyc po 4 dyski :-)
> Niestety kontroler UDMA66 jest zintegrowany z plyta
> jak rodzaj dodatkowego urzadzenia w taki sposob,
> ze nie udostepniono praktycznie zadnych ustawien
> w BIOS'ie.

No coz.... piatka z plusem :) !!!
Jest dokladnie jak piszesz :)... po rozbiorce kompa zauwazylem
wlasnie ze "dziurek na HDD" :DDD ......
.....jest jakos za duzo :).
========================

> BIOS zawiera tylko ustawienia podstawowego kontrolera IDE.

Dokladnie.....dlatego na nim m.in. widzial tylko CDroma
==========================

> Podczas startu komputera chip od UDMA66 dokonuje
> samodzielnego rozpoznania udzadzen i konfiguracji
> i dzialaja one potem normalnie jak cala reszta.

Tak jest !
Przy calej tej zabawie podpadla mi jedna sprawa.
Po starcie, wyswietleniu configu i ewidentnym "nie maniu" :))))
HDD.....przez momecik (potem) wyskakuje wlasnie na gorze
zapiska o kontrolerze UDMA66 (tak jakby to bylo osobne, wpiete
w slot urzadzenie jak np. SCSI) nawet z nazwa twardziela (!)....
tyle, ze mota sie z jego pojemnoscia (nic nie pokazuje oprocz nazwy
HDD). To jedyna poszlaka.....ktora natchnela mnie na probe instalacji
i partycjonowania dysku , ktorego "nie ma" :)

> W ten sposob mozna miec dyski nie majac dyskow ;-)

.....a ktos kiedys mowil, ze cuda sie nie zdarzaja :)))

JeRRy