Re: Jaki modem kupic ?

Autor: Pawel Jedrak <pawel.jedrak_at_pbk.pl>
Data: Thu 28 Oct 1999 - 14:15:04 MET DST

Marek Smolinski wrote:

> Czesc Wszystkim !
>
> Mam male pytanie. Musze kumplowi kupic i zainstalowac modem.
> Sam modemu nie mam bo mnie narazie nie stac.
> Przegladlem testy w CHIPie, ale nie wiem a ile mozna im ufac.
> Musze wybrac jakis modem zewnetrzny 56k V90.
> Ktos mi polecal Zoltrix FM-VSP 56e, co Wy na to ?

Czy mozna ufac testom w chipie?.....hmmmm chyba nie do konca. Nie rzucam
tu slow na wiatr - sam malo nie dostalem palpitacji, kiedy przedwczoraj
przeczytalem (w "starym" numerze 8/99), iz moj, wlasnie tego dnia
kupiony, Microcom DeskPorte 56K voice absolutnie nie dziala na
zaszumionych - wschodnioeuropejskich liniach. Wyobrazcie sobie, ze przed
zakupem nie zdazylem tego testu sobie przypomniec...., a Chipa
wygrzebalem i czytalem nerwowo popalajac papierosa w oczekiwaniu, kiedy
moja luba skonczy gadac z kolezanka i zwolni linie, zebym mogl go
wreszcie przetestoweac. W ten sposob chcac zabic czas, malo co nie
zabilem siebie :)))
A co sie okazalo? Ano to, ze modem jest DOSKONALY!. Dziala swietnie i
laczy sie calkowicie standardowo na 46 kbs, co przy Zoltrxie (polecanym
przez Kolege) bylo (na mojej lini, rzecz jasna) w sferze marzen z
maksymalnym wynikiem 41kbs przy sprzyjajacym wietrze itd..Co ciekawe, w
tym samym tescie zoltrix radzil sobie doskonale z "wschodnieuropejska"
linia, a jakos nie chce mi sie wierzyc, ze akurat u mnie jakosc linii
jest lepsza niz gdzie indziej....
Podsumowujac:
wszystko jest wzgledne (hehehe), ale u mnie zewnetrzny Microcom dziala
znacznie lepiej od wew. zoltrixa. Zabija niestety roznica w cenie 599 za
microcoma i 159 za zoltrixa.....
pozdrawiam,
PeeJay