Odp: Hello everyone. problem z excelem--

Autor: Tomek Lisowski <Lisowski.Tomasz_at_sssa.nospam.pl>
Data: Wed 27 Oct 1999 - 09:34:13 MET DST

Użytkownik Szymon Śmigasiewicz <benyk@priv4.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3815D382.A702EA01@priv4.onet.pl...
> [...]
> będzie sumować do miejsca
> położenia kursora(położenia w momencie kiedy wywołuję makro) i w tym
> miejscu
> umieszczać wynik.
> Jak takie makro zarejestrować?
>
> -----------------Szczegółowy opis problemu
> Arkusz ma być dla księgowej, która po wpisaniu wszystkich kwot w
> miesiącu,
> których to ilość dla każdego miesiąca jest różna, ma nacisnąć jakąś
> kombinację
> klawiszy i otrzymać sumę wpisanych kwot( w miejscu położenia kursora -

Proponuję następujące makro w VBA (Excel 95, 97, 2000)

Sub ZliczanieKolumny()
   Dim k1 As Range, k2 As Range
   Set k1 = Selection.End(xlUp)
   Set k2 = Selection.End(xlDown)
   k2.Offset(1, 0).Formula = "=SUM(" & Range(k1, k2).Address(False, False) &
")"
End Sub

wystarczy być w dowolnym wierszu wewnątrz kolumny (niekoniecznie pod
kolumną), a makro samo znajdzie pierwszy i ostatni wiersz z danymi w tej
kolumnie i pod kolumną wstawi formułę z sumą. Nie ma problemu, żeby podpiąć
to makro do jakiejś kombinacji klawiszy, do przycisku na arkuszu, ikonki na
pasku narzędzi, czy pozycji w menu.

Niestety nie wiem, jak to będzie wyglądało w Excelu 4 :-(

> ps. czy w excelu 4 win31 jest możliwość stworzenia Zeszytu z kilkoma
> Arkuszami?
> W QP jest to prostsze?

Niestety nie wiem :-(

Pozdrawiam