Re: CD - TEAC 32X czy LG 48X?

Autor: Mr. Free <mr_free_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 27 Oct 1999 - 01:51:00 MET DST

>LG 40X/48X, czy
>Teac 32X (a jesli tak, to jaka seria?)?
TEAC 532S seria K (TEAC 532SK). Taki posiadam.
Oczywiscie jest to SCSI.

>- Jakosc korekcji,
Najlepsza. Nigdzie nie znajdziesz napedu z lepsza korekcja.
Porownywalna ma tylko nagrywarka TEAC CD-R55S. Jeden z nielicznych
napedow potrafiacych odczytywac bad sectory (np. gry zabezpieczone
SafeDisc'iem)

>- Niezawodnosc i trwalosc,
Ja mam od niedawna, ale kumpel ma od 3 lat. Dziala bez zarzutu.
ostatnio musial tylko przeczyscic.

>- Kompatybilnosc z innymi napedami (zwlaszcza HDD WD)
Wszystko OK, bo to SCSI wiec nie ma problemow z dyskami EIDE.
A jak jest w wersji EIDE to nie wiem.

>- Kompatybilnosc z nosnikami (czyli z jakimi plytkami moga byc
>problemy),
Czyta wszystko jak leci, nawet roczna BTC ktorej nic innego juz
odczytac nie moze.

>- Szybkosc i jakosc sciagania Audio (to drugie wazniejsze),
Szybkosc: z firmware'm 1.0A - 4x, z firmware'm 3.0A lub nowszym 32x
MAX (mozna samemu wybrac predkosc).
W rzeczywistosci, z firmware'm 3.0A w Audiograbberze na Buffered Burst
wyciaga mi maximum 28x. Na Dynamic Sync miedzy 5 a 9x, zaleznie od
plyty.
Jakosc: extra. Mozesz sciagac wav'a dowolna ilosc razy - zawsze bedzie
taki sam - zadnych przeklaman. Jezeli rozbuja sie powyzej 22, 24x moze
byc gorzej. Zalezy od stopnia porysowania plyty.

>- mozliwosc software`owego obnizenia predkosci obrotowej do np. 24X i
>jakim oprogramowaniem to zrealizowac (wystarczy, ze moje dwa Caviary
>zawodza potepienczo, niech chociaz CD bedzie cichy :-),
Mozesz zwolnic nawet do 1X, masz do wyboru wszystkie mozliwe
predkosci. Programik do tego celu jest dostepny na stronie Teac'a.
Ale nie widze sensu. Przy 32x naped jest bardzo cichy, w porownaniu z
tym co slyszalem u innych.

>- automatyczne obnizanie predkosci obrotowej w zaleznosci od
>potrzebnego transferu (wiem, niby kazdy nowszy CD to ma, ale wole sie
>upewnic :-)).
Jest.

Pozdro.
I pamietaj - Teac Rulez Forever! :)