Notebbok TOSHIBA Satellite Pro CDT 410 !

Autor: BoNtEk - ThA WtC MeMbA <bontek_at_basnet.pl>
Data: Tue 26 Oct 1999 - 00:16:38 MET DST

Witam szanownych grupowiczow !

Mam troche pytan - ale wybaczcie - ZALEZY mi aby sie dowiedziec !

Stalem sie posiadaczem Notebboka
TOSHIBA SATELLITE PRO CDT 410
Pentium 90, 24 MB Ram, HDD 850, Kolor TFT 10'2, CD-ROM, karta muz.

Niestety mam problem bo nie mam do tego stacji dyskietek FDD
Kecz system jest zainstalowany i wszystko jest na razie oka
Lecz kiedys moze przyjdzie taka chwila ze ktos przez przypadek usunie pliki
systemowe i jedyne co pozostanie to ponowne przeniesienie systemu na HDD !
I jak to mozna ewentulanie zrobic ?
Niestety w biosie nie mam tez opcji czytania systemu z CD co ulatwilo by
prace...
Poza tym jest opcja ze zamiast CD mozna podlaczyc FDD (zamiennie)
Lecz ja tez takowej stacji dyskow nie mam - gdzie to mozna dostac ?
Oczywiscie zamienna bo nie mowie o zewnetrznej ktora kosztuje kolo 400 zl !
W sumie jak ktos ma do sprzedania FDD zewnetrzny lub wewnetrzny to niech da
znac - mozemy pogadac co do ceny...
A moze ktos ma jakis pomysl jak w razie awarii systemu wgrac system na HDD
nie majac FDD i bootujacego CD ?
z gory dzieki za to info

Poza tym interesuje mnie jeszcze jedna kwestia:

Windows dziala w rozdzielczosci 800x600x16bit
Po przelaczeniu na 640x480 obraz staje sie troche mniejszy - nie jest
rozciagniety od krawedzi do krawedzi tak jak to jest w 800x600 !
Czy istnieje mozliwosc aby przy rozdzielczosci 640x480 w windowsie obraz
wypelanial caly wyswietlacz a nie tylko male okno ?
Zaznaczam ze 800x600 jest OK !
Ale niektore gry pod win przelaczaja sie same na 640x480 i niestety male
okno jest denerwujace !
Tak samo jest w dosie - czy da sie rozszerzyc na FULL SCREEN ?
Chodzi miteraz o samego dosa - w biosie mozna zrobic opcje STRETCHED ale to
nie daje pelnego efekru :(
Co mozna z tym zrobic ?
A moze ktos ma jakies nowe drivery pod win do grafiki i muzyki i moze
podeslac ?
Niestety na stronei TOSHIBY nie znalazlem nic na temat tego modelu :(

Nastepna kwestia

Laptopik ten ma z tylu wentylator - lyszalem ze zalacza sie on tylko wtedy
kiedy robi sie goracy - czy tak jest rzeczywiscie ?
Czy moze powinien on pracowac caly czas ?
Niestety u mnie caly czas stoi i nie drgnal jeszcze ani razu - czyzby sie
nie przegrzewal ?

Nastepne pytanie
Wydaje mi sie ze dysk twardy dziwnie puka do czasu do czasu (zazwyczaj po
wykonanej operacji na dysku) czy to jest wejscie do jakiegos katalogu czy
podglad pliku - o co tu chodzi ?
Jesli nie nie robie na HDD to jest OK - czy on ma cos takiego ze sie wlacza
i wylacza wlasnie czasami w celu mniejszego poboru energii ?
Poza tym czy ktos ma u siebie jakies dziwne ciche odglosy ?
Czy to jest normalne w TOSHIBACH ?
(zaznaczam ze dzieje sie tak samo w dos i windows )

Nastepne pytanie

Ile wytrzymuje bateria ?
Jak dlugo sie powinno ja ladowac ?
Wiem tylko tyle ze to jest Li-Ion, ile sie powinno ladowac ?
Jakie sa najepsze ustawienia a biosie do najdluzszej pracy ?

Nastepne pytanie

Czy moze ktos ma albo wie skad moge sciagnac instrukcje obslugi albo
specyfikacje (najlepiej po polsku) do tego modelu ?
Jest to Toshiba Satellite Pro CDT 410
Z gory dzieki
A moze ktos moze mi troche powiedziec na temat jakis fajnych opcji lub
ozaczen poszczegolnych klawiszy ?

Sorry z gory za troche przydlugi post ale niestety w sieci nic nie znalazlem
na temat tego modelu :(

Pozdrawiam
Czesc