Re: Jak odzyskac dane z HDD po FORMAT ?

Autor: Andrzej Abraszewski <abra_at_clan.pl>
Data: Sun 24 Oct 1999 - 09:54:43 MET DST

Witam !

Jacoj wrote:

> Jacek Ryłko <jacek@mix.com.pl> w artykule news:38121a19@news.vogel.pl pisze...

> Ty coś chyba zmyślasz.... Jeśli przerwałeś formatowanie po 21%
> to powinieneś mieć nienaruszoną partycję/dysk.

Dokladnie. Ciekawostka jest ze mozna i taki dysk (ze zniszczona
tablica partycji - pisalem kiedys o tym) odzyskac. :)

> 2. Wyczyszczeniu tablicy alokacji plików FAT, dane na dysku
> pozostają nienaruszone - dlatego też można odzyskać je
> np. przy pomocy programiku "unformat" (z pakietu Norton
> Utilities) odzyskuje dane z kopii FAT (chyba, nie pamiętam
> dokładnie).

Ale ja pamietam ;) Lepiej to zrobic za pomoca diskedit (NU4.x).
w Tools jest opcja Use 2nd FAT table.

pozdrawiam
A.A.

PS A tak na boku to calkowite usuniecie danych z dysku wymaga
naprawde wielkiej woli ;) i glupi format jest tylko przestroga :)