Dostęp do sieci przez modem.

Autor: Marcin Bójko <bojko_at_mx.supermedia.pl>
Data: Sun 24 Oct 1999 - 00:06:03 MET DST

Cześć.

Mam pytanie, czy ktoś z was wie jak konfigurować serwer DialUp, a konkretnie
chodzi mi o to, że przy łączeniu z innym komputerem klientowi nadawany jest
adres 192.168.55.2 a serwerowi 192.168.55.1 i maska podsieci w obu na
255.255.255.0. Jak zmienić te ustawinia domyślne.

Właściwy problem leży w to to, że gdy dzwonię do komputera kumpla, który
jest połączony siecią z jeszcze jednym to w LanChat 4.03 oni mnie widzą i
widzą co wypisuję, a ja nie widzę ani ich komputerów ani ich odpowiedzi i to
obojętnie czy ja dzwonię czy on dzwoni do mnie (to znaczy mój komp. jest
serwerem, albo jego). Macie może jakiś pomysł.

Może rozwiązaniem jest technologia VPN, ale wtedy trzeba zainstalować
serwera VPN, a obawiam się, że toto chodzi tylko na NT Serwer, a na win 98
nie am takiego oprogramowania. A może się mylę?

--
Pozdrawiam