Re: Jak ROZMAWIAĆ przez internet

Autor: Tomasz Holdowanski <mordazy_at_USUN-TO.friko2.onet.pl>
Data: Sat 23 Oct 1999 - 20:39:25 MET DST

On Sat, 23 Oct 1999 00:33:42 +0200, "marlet" <marlet@friko2.onet.pl>
wrote:

>Proszę o informacje jakie trzeba mieć oprogramowanie i co trzeba zrobić,
>żebym mógł "na żywo" (tzn w czasie rzeczywistym) rozmawiać przez internet.
>Myślę o pisaniu tak, żeby ktoś to od razu widział na swoim monitorze. Myślę
>też o takiej rozmowie jak przez telefon.
>Co muszę mieć i ile to może kosztować.

Najprostszy (?), najtanszy (0$) i najmniejszy (zip ca. 300k): Speak
Freely. Cala masa formatow kompresji dzwieku (w tym GSM), sposobow
szyfrowania itepe. Nie jestem pewien, czy mozna rozmawiac
bezposrednio, czy trzeba zawsze korzystac z posrednictwa serwera. W
kazdym razie jak probowalem go na sprzezeniu zwrotnym z hostem w
Szwajcarii, to dzialal calkiem znosnie. Jak jestes zainteresowany, to
wal na priva.

Ze sprzetu potrzebujesz jedynie dzwiekowki, mikrofonu/sluchawek i
dojscia do sieci, czyli modemu. Calosc chodzila bezproblemowo na
mocnym 486. Acha, w "czasie rzeczywistym" sie nie da. Zawsze beda
mniejsze lub wieksze opoznienia, ale do przezycia.

Pozdrawiam,
Mordazy von BinHex.

Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu. Albo...

             mailto:mordazy@friko2.onet.pl.
        ZAWSZE JEST JESZCZE NADZIEJA
        NA OGOLNOSWIATOWY KATAKLIZM.

--