Re: Abit BE6 i Fujitsu z UDMA66 - cos sie sypie !

Autor: Andrzej Popowski <popej_at_priv1.onet.pl>
Data: Fri 22 Oct 1999 - 14:19:20 MET DST

Thu, 21 Oct 1999 16:47:41 GMT, wolf@farm.amwaw.edu.pl (Adam
Łuszczewski) piszesz:

>Czy ktoś może mi wyjaśnić co jest grane???
>Co padło, kontroler, czy elektronika dysku, a może popełniłem jakiœ
>błšd (nie liczšc kupna Fujitsu MPD3043A :-)) ???

Fujitsu mialo duzo klopotow z interfejsem UDMA. Niemiecki czasopismo
c't regularnie wykonuje testy dyskow i juz w kilku numerach powtorzylo
informacje o niewlasciwej pracy Fujitsu, generalnie dotyczylo to
poprzednich modeli (MPC) ale takze pierwszych wersji MPD.

Ostatnio pojawial sie informacja, ze MPD rev.4 juz dziala poprawnie.
Jak popatrzysz na dysk od gory to nad kodem kreskowym znajdziesz
wersje, ostatni przekreslony numer to wlasnie wersja.

Ja mam Fujitsu MPD chyba rev 2, podlaczony do kontrolera UDMA66 i
celowo ustawiony na 33. W koncu to przeciez zadna roznica :-)
Wazne, ze jest bardzo cichy.

A rada z ponownym formatowaniem dysku tez jest rozsadna. Czasami BIOS
ustawia takie parametry dysku, ze z innym kontrolerem czy BIOSem to
nie chce zadzialac. Moze jeszcze sprobuj ustawic zworki na dysku na
Cable Select, czarne zlacze na kablu to Master, szare to Slave.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski