Re: Abit BE6 i Fujitsu z UDMA66 - cos sie sypie !

Autor: Sielik <sielik_at_alpha.net.pl>
Data: Thu 21 Oct 1999 - 19:44:32 MET DST

"Adam Łuszczewski" wrote:

> Ostatnio kupiłem sobie płytę Abit BE6 i chciałem podłączyć do niej
> swój dysk Fujitsu MPD3043A (UDMA66). Przedtem ten dysk chodził na
> zabytkowej płycie ATC-6330 w trybie UDMA33, dlatego od razu po
> kupieniu Abit-a BE6 dysk przestawiłem na UDMA66 (za pomocš specjalnego
> programiku udostępnianego przez firmę Fujitsu). Następnie podłączyłem
> pięknym, 80 żyłoweym kabelkiem do kontrolera UDMA66. Aby uruchomić
> system z tego dysku ustawiłem w BIOS-ie:
> Boot Sequence: EXT,C,A
> Boot Sequence EXT Means: UDMA66

> [...]
Witam
Ostatnio konfigurowałem z kumplem zestaw Abit BE6 i dysk Fujitsu
z tej samej serii tylko, że 8,4 GB. Objawy były podobne. Rozwiązanie
jest proste (ale może byc bolesne):
1. Przełaczenie dysku programikiem na UDMA 66 i wyłączenie komputera
2. Podłączenie dysku kablem 80 - zyłowym do kontrolera UDMA 66
3. Format całego dysku!!!!!! (najpierw trzeba załozyc od nowa partycje,
a potem sformatowac dysk. Dopiero wtedy instalacja W9x i wszystko
działa ok. :)) Inne dyski (np: IBM) działają bez problemu z tą płytą.
pozdrowienia

--
*     <sielik>       e-mail: sielik@alpha.net.pl    *
*   ICQ: 25242127       www: under construction :)  *