Re: haslo

Autor: Buraq <kajmis_at_box43.gnet.pl>
Data: Wed 20 Oct 1999 - 14:46:42 MET DST

> Czy jest mozliwosc zalozyc haslo w moim kompie zebym tylko ja mogl go

nie tak jak w nt niestety :-(
sam win9x nie obsluguje takich mykow
mozesz albo sobie zrobic haslo w biosie
(chyba ze nie nie mozesz, jak pisze "Tomasz hehe Szczurek")
ja bym zaproponowal lock klawiatury kluczykiem (komp wstanie ale klawisze
nie
zadzialaja
idac dalej mozna pomyslec o zainstalowaniu jakiegos boot managera
ktory ma funkcje uruchamiania po podaniu hasla (patrz chip 3/99 - test boot
managerow)
lub w ostatecznosci mozna kupic skaner daktyloskopijny
za okolo 250zl i miec pewnosc ze komp uruchomisz wylacznie ty.
(jednak sa tutaj oczywiste wady - koszt i metoda troche typu 'z armata na
wrobla')

> uruchomic. Pracuje na NT i tu jest to swietnie rozwiazane natomiast w domu

nt rulez :-)

> mam win98 i musze go co jakis czas przeinstalowywac bo moja siostra cos
caly
> czas knoci. Najlepiej jak by mozna szerowac jej poszczegolne katalogi i
> zakazac intalowania.
> Czy jest jakis sposob, zeby to zrobic w win98 ?

jedyne co mi przychodzi do glowy to policy editor.
niewiem niestety jakie restrykcje mozna wlaczyc w windzie 9x
(w nt spokojnie mozna zabronic instalowania)
...heh, wlasnie z ciekawosci przegladnolem ksiazke o rejestrach
w 9x i jestem dosc zaskoczony...wyglada dosc podobnie do nt
aha, wpadlem jeszcze na taki pomysl - zaloz haslo przy 'wchodzeniu' do
windows
dla wszystkich userow a defaultowemu wywal (policy.exe) wszystko z pulpitu
co sie da (moj komputer, run z startu, zmus do uzywania nie-active desktop,
wywal help,
nie udostepniaj nic co moze skonczyc sie 'czystym c:\' tzn zadnego worda,
excela
czy czegokolwiek korzystajacego z ole)
aha przyszlo mi jeszcze do glowy cos smiesznego - modyfikacja
system.ini, konkretnie linii shell= :-)
powiedzmy na shell=rundll32 user exit,windows :-)
a sobie zmajstruj oczywiscie jakiegos .bat ktory bedzie podmienial co trzeba
na poprawne
:-)