Odp: Yamaha OPL Win98 zawiesza przy starcie.

Autor: marpit <lopotrtr_at_polbox.com>
Data: Mon 18 Oct 1999 - 23:52:27 MET DST

Wiem treohę po czasie, jednak kilka wyjaśnień.
Yamaha - wieszanie
Nie może dzielić przerwania z jakimśkolwiek innym urządzeniem w sytemie
konflik przeważnie powodują sterowniki modemu. Są one nie widoczne (inne
adresy we/wy) w menadzerze urządeń
np. IRQ 11 IRQ Holder for PCI Steering. Jeśli karta używa dwu przerwań to
coś podobnego sobie instaluje.
Najlepiej sprzwdzić w "Informacje o systemie" co gdzie siedzi i tak tym
wszystkim zamieszać by na przerwaniach od karty nie było nic innego. Dobry
sposób to wyłączenie urząrzenia, później ręczna zmiana zasobów. Najlepiej
też wcześniej zarezerwować sobie jakieś prerwanie + dwa kanały DMA (czasem
jeden zależy od karty). Puźniej wyrzucamy wszysko z systemu (w menadzeże
usuń), motemy, tunery i kto co tam ma, klikamy odśwież, windows powinien
wszystko przeadresować a nasze przerwania zostanie czyste. (Czasem będzie
się pytał o sterowniki do tych urządeń), naszą kartę ustawimy ręcznie (zmień
zasoby) na konflikt z naszym przerwaniem, potem restart i zwolnienie naszego
przerwania. Jeszcze jedno nie koniecznie musi to być przerwanie piąte,
niektóre yamahy go nie lubią, może to być 10 i 9 (10-emulator 9-karta).
Metoda sprawdzona i działa, wymaga tylko troszkę wiezdy o sprzecie, nie
polecam tym co jak ja co parę dni coś wymieniają testują itp.

Jeśli ktoś nie może dojść to proszę na priv, potrzebne jak najwięcej danych
o sprzęie.
Najlepiej powkleiać do listu to co wyświetla "Informacje o sytemie", no no
nie wszystko

Yamaha zjadła mi naprawdę dużo czasu ale ją rozgryzłem, Jedyne czego mi się
nie udało to znalezienie nowych sterowników do YAMAHA YMF 724, za to udało
mi się ściągnąć opis tego procesora i wszystkiego co w nim siedzi,

Proźba do wszystkich którzy szukali i znaleźli starowniki do tego
urządzonka, o mały link najlepiej na priv.

marpit@kki.net.pl

Pozdrowka

--
Strona WWW w 5 minut - za darmo - http://wizytowka.pl