Bledy przy odczycie z CD

Autor: Krzysztof Grad <kmg_at_strefa.com>
Data: Mon 18 Oct 1999 - 15:42:20 MET DST

Witam!

Ogólnie rzecz biorąć problem jest następujący:

Po skopiowaniu ok. 150Mb z płyty kompaktowej na dysk twardy i porównaniu
kopii z oryginałem na płycie programem fc.exe okazuje się że część plików
nie jest identyczna z oryginałem.

Problem dotyczy mojego CD-ROM'u Acer Vuego 685 o prędkości x8, podpiętego
jako slave do drugiego kanału ide. Z początku podejrzewałem czteroletnie
taśmy, jednak szybko o nich zapomniałem kiedy okazało się że nowiusieńka
nagrywarka Yamaha 6416 SCSI podpięta do Adapteca AVA-2902 również kopiuje z
błędami!!!

Kompletnie zbaraniałem tym bardziej że żadnych problemów nie ma przy
kopiowaniu z HDD na HDD. Kilkakrotnie kopiowałem te same dane oraz zupełnie
inne i wszystko było OK! Testowałem też kilkanaście płyt (niebieskie (TDK,
Network), przezroczyste (BTC, Samsung) i tłoczone) i zawsze było pełno
błędów.

Myślę że może to mieć związek z moim problemem sprzed tygodnia, kiedy
okazało się że nowa nagrywarka pali prawie wszystkie płyty (proces
nagrywania kończył się sukcesem, jednak próba instalacji czegokolwiek już
nie: albo błędy archiwów (CAB, ZIP, PAK) albo niemożność uruchomienia
programu w przypadku kiedy instalacja polegała na kopiowaniu). Serwisant w
firmie wymienił mi zasilacz w obudowie (też jest nowa) i wyglądało na to że
jest dobrze. Niestety wczoraj kiedy wykonałem kopię zapasową pewnych
archivów okazało się ze nie da się rozpakować jedngo z nich z płyty mimo że
iż z dysku rozpakowywał jak burza.

Proszę o jakąś poradę ponieważ nie mam zbytnio pomysłów oraz zaufania do
częstochowskich serwisantów i sprzedawców w sklepach.

Dziękuję z góry!

--
Krzysztof Grad         http://www.strefa.com/kmg
kmg@strefa.com   UiN: 4720636   Czestochowa