Monitor Philips 107MP Brilliance - pare pytan do uzytkownikow

Autor: Michal Paszko <mpaszko_at_stock.REMOVE_THIS.wne.uw.edu.pl>
Data: Thu 14 Oct 1999 - 17:59:38 MET DST

Kupilem w/w monitor i niestety, ufajac super pochlebnym recenzjom z
prasy komputerowej, nie przetestowalem go w sklepie. Po zainstalowaniu
w domu okazalo sie, ze czystosc barw jest zdecydowanie niezadowalajaca
- zwlaszcza w dolnych rogach ekranu, ale takze wzdluz calych pionowych
krawedzi ekranu. Konkretnie w prawym dolnym rogu mam ciemna plame, zas
w lewym dolnym rogu taka mala kreske, ponadto np. na jednolicie bialym
tle obraz jest zauwazalnie ciemniejszy przy krawedziach ekranu niz na
srodku. Przetestowalem programami CRT Alignment Tools oraz Nokia
Monitor Test zbieznosc kolorow, no i wychodzi na to, ze jest dosc
mocno rozstrojona nie tylko przy krawedziach ekranu, ale nawet w 1/4
odleglosci od krawedzi. Zadzwonilem do autoryzowanego serwisu i tam
pan powiedzial mi, ze (a) zbieznosc kolorow nie ma nic wspolnego z
czystoscia barw, (b) brak czystosci barw w rogach ekranu to u Philipsa
NORMA. Poniewaz nie chcialo mi sie w to uwierzyc (to najlepsza 17-stka
produkowana obecnie przez Philipsa, top of the line, poza tym monitory
serii Brilliance zbieraja maksymalne oceny za jakosc obrazu w roznych
testach) postanowilem zadzwonic do Philipsa pod numer zamieszczony na
gwarancji (571 00 00) i skonsultowac sie z jakims fachowcem, czy
rzeczywiscie tego typu objawy to norma, czy tez jednak nie. Niestety
pani telefonistka laczyla mnie juz 4 razy, ale nigdy nikt nie podnosi
sluchawki. Zatem pytam sie innych uzytkownikow tego konkretnego modelu
monitora - czy opisane przez mnie objawy to rzeczywiscie norma?
Chcialbym to wiedziec, bo nie wiem czy wiezienie go do serwisu w ogole
ma jakis sens? )_BARDZO_ PROSZE O ODPOWIEDZ _KONIECZNIE _ NA PRIVA I
PROSZE PAMIETAC O PULAPCE ANTYSPAMOWEJ!! Z GORY BARDZO DZIEKUJE.

p.s.
Karte graficzna mam raczej niezla (Matrox).
Pozdrawia
Michal
<mailto:mpaszko@stock.REMOVE_THIS.wne.uw.edu.pl>
Pamietaj aby wyciac 'REMOVE_THIS.' przy odpowiedzi via e-mail!