Odp: Dysk 10.2 G widziany jako 8064/8040 MB

Autor: Marek Z. <mazator_at_waw.pdi.net>
Data: Thu 14 Oct 1999 - 13:53:19 MET DST

Użytkownik Michal Sawicki <msawic@it.pw.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:38056EDA.4D98BD36@it.pw.edu.pl...
> Witam po przerwie. Jakis czas juz dzialalem, ale tak dalej nie mozna,
> wiec przypomne w czym rzecz.
>
> Z uwagi na potrzebe posiadania duzego dysku w nie koniecznie szybkim
> komputerze kupilem HDD 10.2 G do starej plyty z procesorem AMD 100MHz i
> BIOSem z 1995 roku.
>
> BIOS wykrywal 8064 MB, ale komputer nie chcial startowac z zadnego
> dysku. Po prostu wieszal sie po zliczeniu RAMu i wyswietleniu nazwy
> dysku. Pomoglo reczne zmniejszenie liczby cylindrow tak, zeby pojemnosc
> HDD wyniosla 8040 MB. Pogodzilem sie z tym ograniczeniem zakladajac, ze
> [...]
U mnie problem rozwiazal sie sam, tzn utworzylem 2 partycje w sumie 8064 MB,
fdisk wskazywal 100% (zamiast 13GB) i zaczalem wgrywac system Windows2000
Server. System sie wgral, zapracowal i ....... nagle pokazal 3 partycje do
sformatowania. Zrobilem to i mam, fdisk pozniej tez pokazal mi 3 partycje,
lacznie 13 GB. Widoczne w Win2000 wbudowane sa lepsze narzedzia do dzialania
na dyskach.
Pozdrowienia
Marek Zatorski