Odp: AOpen AX6BC i Cel 466

Autor: Marcin Spychała <birdy_at_quake.org.pl>
Data: Tue 12 Oct 1999 - 23:05:06 MET DST

> podkrecilem mojego celka na tej plycie do 525 mhz (7 * 75) i chodzi
> pieknie - temperatura jakies 30 stopni po 5 godzinach pracy (18 przy
> starcie) i teraz mam pytanie jak go wydajniej podkrecic. wszystkie
> ustawienia robie w biosie bo plyta jest bezzworkowa i tu moj bol.
> jak ustawie 83 to komp juz sie zawiesza. wiec moglbym zmienic zasilanie
> ale to jest wykrywane automatycznie przez plyte - czy sa na tej plycie
> jakies jumpery do wymuszenia innego zasilania ??? albo cokolwiek co
> przyspieszy mego pc ? plis help.

Nie dam Ci idealnej odpowiedzi ale przedstawie sytuacje jak to wyglada u
mnie.
Mam Celerona 400, ktorego da sie podkrecic na 570 MHz i chodzi stabilnie
(jak wyjme z kompa nagrywarke). Na czestotliwosciach 486 MHz i
510 MHz komputer wysiada - komunikat "blad ochrony". Na czestotliowsciach
wyzszych do 570 MHz wlacznie wszystko chodzi. Sprobuj moze podtaktowac
procesor na czestotliowosc 90 MHz i zobacz czy dziala. Podobno jak sie ma
dysk UDMA to sa jakies czestotliwosci, przy ktorych dysk nie chce pracowac
(moze Ty wlasnie tez masz dysk UDMA).
Swoja droga moglbys tez napisac jaka masz plyte glowna - moze ktos bedzie
mial
taka sama i Ci powie czy mozna na niej zmieniac wartosc zasialania.

--
Pozdrawiam
       Birdy