Dziwna historia z dyskiem

Autor: Johny B. Good <johny_at_bg.net>
Data: Tue 12 Oct 1999 - 14:02:07 MET DST

Podkusilo mnie i zainstalowalem sobie SCO UnixWare. Mniejsza o sam system,
wiekszy problem mam z dyskiem (Quantum Fireball 1,2G), ktory musialem
przelaczyc z LBA na NORMAL - inaczej UnixWare sie nie instaluje. Po pewnym
czasie potrzebowalem znow dysku dla dosa i usunalem unixware no i
przelaczylem tryb dysku na LBA. Po resecie okazuje sie, ze moja plyta (FIC
503+) wykrywa dysk Quantum Fireball 528MB!!!. Co ciekawe autodetect w
setupie biosu wykrywa dysk poprawnie, ale juz przy inicjalizacji systemu
podaje w tabelce 528. Co mialem robic, wrocilem do ustawienia NORMAL,
spartycjonowalem, sformatowalem, sprawdzilem - dysk chodzi i widzi obszar
powyzej 528M. Niepokoj jednak pozostal. W zwiazku ztym 2 pytania:
1. co jest przyczyna tego, ze bios w trybie LBA widzi tylko 528M?
2. czy uzywanie dysku LBA w trybie NORMAL moze miec zly wplyw na
funkcjonowanie dysku?

JBG