Re: Najtansza plyta z ATA66

Autor: Artur Gawryszczak <gawrysz_at_antares.astrouw.edu.pl>
Data: Tue 12 Oct 1999 - 13:59:06 MET DST

Witold Romaniak wrote:

> Czy moglbym prosic jeszcze o wskazowke jaka nabyc natansza plyte ATX
> pod Celerona PPGA, byle miala ATA/66 ?
> Nie musi miec zadnych bajerow, tylko mi na tej ATA66 zalezy, a mam bardzo
> malo pieniedzy!
>
> Z tego wzgledu raczej Asus P2B czy Abit BH6 odpada. Wiem ze sa dobre, ale
> mnie na nie stac.
>
> Pozdrowienia,
> WR

Po co Ci to ATA66 ? Nawet z UDMA2/ATA 33 jak dotad pozytek jest niewielki,
chyba ze ktos potrzebuje np caly czas puszczac po 2 kopiowania pomiedzy 4
dyskami :) Zysk czasu na krotkich transferach z cache dyskowego jest rzedu
milisekund, a jak trzeba przeczytac np. 10MB to i tak jestes skazany na odczyt
sekwencyjny i wiecej niz kilka MB/s nie osiagniesz, a roznica w obciazeniu
proca bedzie nieduza. IMO wlasnie ATA66 jest bajerem. Jak chcesz miec szybki
transfer to zainwestuj w szybki dysk. Gdy zmienilem Seagate'a Medalista na IBM
DTTA to mi Winda + bajery ladowaly sie w 70s, zamiast w 90. Oczywiscie jak
kupisz dysk ATA66, to moze byc jeszcze szybszy (krotszy czas dostepu).

--
        Artur Gawryszczak
        gawrysz@antares.astrouw.edu.pl