Pilna wiadomość na temat komend !!!

Autor: Szwejk [Gejzer] <fffan_at_polbox.com>
Data: Mon 11 Oct 1999 - 19:40:05 MET DST

Witajcie !!!

    Z góry przepraszam wszystkich szanownych grupowiczów jeśli naruszyłem w
jakimkolwiek stopniu netykietę i piszę nie na temat. Ja się jednak nie
potrafię zgodzić że będę za moment pisał nie na temat (a będę pisał o
systemie operacyjnym MS-DOS), gdyż dla mnie Windows3 czy windows95 jest po
prostu znakomitą nakładką na dos-a (Wiem że występują niezgodności, i wielu
informatyków uważa inaczej). Żeby dłużej nie zanudzać to przejdę do rzeczy!

    Otóż uczęszczam na pierwszy rok technikum w szkole informatycznej i
dostałem do napisania referat na temat sławnego i niemalże już legendarnego
DOS-a (6.22). Jak wszyscy szanujący się informatycy wiedzą, że polecenia w
systemie MS-DOS (a chodzi mi tutaj o "czysty" dos) dzielą się na dwie główne
grupy: polecenia zewnętrzne i polecenia wewnętrzne. Jak wszystkim wiadomo
wewnętrznymi poleceniami są wszystkie te które "mieszczą" się command.com, a
zewnętrznymi są osobne programy takie jak fdisk. Jako że system operacyjny
MS-DOS jest zapomniany przez świat to niejednokrotnie się z niego korzysta
(najczęstszym powodem jest polecenie format i często psujący się windows
;))).Znam jedynie podstawowe polecenia takie jak cd, dir, mkdir itd...

    W najbliższym czasie (czytaj: 18 października) mam napisać referat na
temat poleceń wewnętrznych lub zewnętrznych. Mam dwa problemy pierwszym z
nich jest trudny wybór (liczę na waszą radę i uzasadnienie), natomiast drugi
polega na tym że nie znam tych wszystkich poleceń i byłbym wdzięczny za
opisanie mi ich (z parametrami) lub chociaż podanie adresu strony z takimi
poleceniami!

PS
-Jeśli ktoś byłby zainteresowany udzieleniem mi pomocy to proszę o szybki
kontakt przez USENET bądź e-mail -->> fffan@polbox.com .
-Jeśli ktoś chciałby wiedzieć które polecenia są mi najbardziej potrzebne
również proszę o kontakt.

Z góry dziękuję
gdyż wiem że znajduje się tu wielu
informatyków którzy chętnie służą pomocą
i właśnie wam jeszcze raz dziękuję

--
Pozdrawiam
Mariusz Dobrzycki (Szwejk) - fffan@polbox.com