Re: Karta TV

Autor: /\\/\\ <ab171954_at_zodiac.mimuw.edu.pl>
Data: Mon 11 Oct 1999 - 16:03:33 MET DST

On Mon, 11 Oct 1999, Tomasz Szczurek wrote:

> Witam.
> Moj sprzet :
> plyta ABIT BH6
> procek Cel 333
> Riva TNT 16MB
> 64MB RAM
>
> Pytanko:
> Potrzebuje dobrej karty TV - tzn. mozliwosc nagrywania filmikow z TV na
> dysk.
> 1. Jaka karte TV wybrac, zeby wszystko chodzilo OK ?

ja mam 3demona - ale odradzam, bo sa problemy z wlaczaniem dzwieku (jak
ktos jest poczatkujacy). Obraz jest b. ladny, pilot dobrze dziala, capture
tez.
W pelnym palu wyciagam 25 fps.

> 2. Jakiej wielkosci dysk potrzebuje - wiem ze filmu nie da sie od razu
> kompresowac podczas nagrywania i ze nagranie 1 godz. wymaga ok 10 GB na
> dysku. To prawda ?
dysk powienien byc duzy. Najlepiej 7200 rpm.Chociaz u mnie na seagate 8.6
nie jest zle. Chyba ze wylacze komresje, ale wtedy przy 25 fps-ach w
fullPal masz kolo 25MB/sec - wiec ci zaden tani dysk nie wyrobi.

co do komresji to nie prawda. Jesli wystarczy ci half PAL, to mozesz
zgrywac Indeo 5.xx.
nie ma sensu dawac transferu wiecej niz 500 KB/s. (tam sie ustawia takie
rzeczy)
Jak chcesz full PAL, to jedyny codec ktory wyrobi, to PIC MPEG,
ok 800KB na sec - w rozsadnej jakosci full PAL.
wada jest taka, ze jak chcesz to obrabiac adobem, to trzeba skonwertowac
na Indeo 5.xx i potem cos z tym robic (inaczej sa czarne klatki po
eksporcie do AVI).

ZLOM