Re: Jak uratowac dane?

Autor: Lodek <lodek_at_polbox.com>
Data: Sun 10 Oct 1999 - 10:11:04 MET DST

> Jak uratowac dane z partycji dysku potraktowanej fdiskiem, dysk nie jest
> jeszcze sformatowany. Bede wdzieczny za wszelkie rady, w przeciwnym razie
> strace sporo danych.

Skombinuj dyskietkę startową z fdiskiem na podładzie oraz z programem
ndd.exe (norton disk doctor). Możesz zamiast tego zamontować dysk w
komputrze, ale lepiej nie staertuj windy tylko przez F8 w czasie startu
wejdź w czystego DOSa.

Odpal fdisk.exe i załóż _dokładnie_ _takie_ _same_ partycje_ _ jak były_ -
muszą być założone w takiej samej kolejności i tej samej wielkości, to jest
warunek konieczny powodzenia.

Po zabiegu w fdisku zrestartuj i odpal ndd.exe. Tenże naprawi wszystkie
nazwy plików i katalogów.

Kiedyś uratowałem w ten sposób dysk koleżance po zmasowanym ataku wirusów
kilku rodzajów. Z tym, że jak by coś poszło nie tak to nie do mnie z
krzywym ryjem. Jeśli będzie OK to wyślij na grupę jakiś pean dziękczynny.

Pozdrawiam,

Piotr "Lodek" Hosowicz
Jestem współorganizatorem
Zlotu Programistów Delphi w Ustroniu'99:
http://friko2.onet.pl/war/zjazd/Ustron/index1.html
Zajrzyj na moją stronę z freewarem:
http://www.mcsoft.stopklatka.pl