Re: Jaka plyta glowna - pytanie do ekspertów i handlowcow

Autor: Marcin Bójko <bojko_at_mx.supermedia.pl>
Data: Fri 08 Oct 1999 - 00:46:51 MET DST

Arkadiusz Jaskulski napisał(a) w wiadomości: <37fd0cfd@news.vogel.pl>...
>Poszukuje plyty glownej ktora ma tryb UDMA 66 , USB , AGP , ATX , jaka wyb
>rac i gdzie ja kupic okolice Poznania .
Jak takie wymagania to najlepiej Abita, dwuprocesorowy to będzie BP6,
jednoprocesorowych nie znam oznaczeń (BE6?), spawdź na www.abit.com.tw .
Zalety - chipset BX, ale też kontroler UDMA 66, wszystkie inne będą albo
złożone na jakiejś VIA, SIS albo cuś. Z doświadczenia wiem, że niestety
bardzo bolą przy karatch AGP - kilka dobrych dni przy instalowaniu
sterowników. A dobra płyta z BX'em to tylko przekładanie kompoaktów. Myślę,
że coś Intel z Microsoftem do spółki uknuł. Tak czy tak lepiej kupić BX'a, a
tu z kolei jest mały wybór bo tylko Abit ma płyty z dodatkowym kontrolerem
UDMA 66 (bo BX nie obsługuje UDMA).
Możesz też poczekać na i820, ale ja poczekałbym jakieś pół roku od
wprowadzenia na rynek, żeby zobaczyć jak to działa w praktyce, bo teorie
można o kant d... potłuc. Z kolei i810 to taki kastrat - nie ma AGP.
Chyba wielu użytkowników potwierdzi wysoką jakość Abitów.