Celleron+AGP - to nie jest takie proste !!!

Autor: Dealer <dealer_at_topnet.pl>
Data: Thu 07 Oct 1999 - 07:08:42 MET DST

> Domyslam sie ze ten temat byl wiele razy poruszany, ale nie znalazlem
> zadnego FAQu na ten temat.
>
> PROBLEM:
> Mialem karte na PCI (Virge 4MB) i Cellerona Slot1 333 puszczonego na 416
> (5x83).
> Wszystko chodzilo.
> Wlozylem AGP Savage4 i Win98 z Celleronem na 416 sie zawiesza, na 333
> chodzi bez problemu.

Dalsze przypadki

Mam ustawione taktowanie plyty 66Mhz, bo na 100Hhz w ogole komp sie nie
odpala. Jest to wina Cellerona, bo jak wyjme karte do nawet nie POSTuje
sie (pcspeaker nawet nie pika)
W instrukcji jest wyraznie napisane 5x66Mhz.

Trzeba to jeszcze rozgraniczyc na plycie mam przelacznik 66/100 Mhz
taktowanie plyty, natomiast taktowanie procesora ustawiam w BIOSIE

Wyczytalem w instrukcji: "AGP, for to 533MB/sec data transfer rate and
66Mhz Bus Clock to improve graphic functions."
^^^^^^^^^^^^^^^
Płyta na na CHIPsecie 8244BX i AGPx2
Karta Savage4 jest AGPx4 ale to nie moze miec znaczenia.

AGP Aperture Size nie ma znaczenia 16 czy 32 i tak sie wiesza.

Jednak jestem sklonny uwazac ze jest to wina pamieci, mam tylko 32MB.

Gdy mam ustawione 333 i gram w gre typu SpeedBusters(samochodowka) na
poczatku sie rwie, bo laduje trase do pamieci, jednak nastepne okrezenie
jedzie juz plynnie i bez problemowo, textury sa zajebiste.

Jak mam 416 to od razu idzie plynnie, ale textury sa bardzo duze, cale
jakby platy, nie ladnie to wyglada (delikatnie mowiac). Jak jade to jest
OK, ale jak robie RETRY to sie od razu zawiesza.

W windowsie na 416 tez sie wiesza, ale po dluzszym czasie.
Jeszcze jedno, nie mam na plycie przelacznika AGP/PCI, ale mam w BIOSIE
"Init Display First: AGP"

Ale sie rozpisalem, sorry.
Dzieki za informacje, ciekawe kto rozwiaze te zagadke.

Pozdrowienia
Dealer