Modem: Zoom 2830 - czy warto (a może Demon Szybkości l

Autor: Piotr Szczesnik <szczesnik_at_usa.net>
Data: Mon 04 Oct 1999 - 02:27:08 MET DST

Namierzyłem ostatnio modem ZOOM 56k Vioce Rockwell Dualmode K56Flex i
V.90, Speakerphone, wewnętrzny ISA, model 2830. Ma naklejoną
homologację. Nisetety na stronie www.zoomtel.com nic nie znalazłem na
temat tego modelu (może za słabo szukałem). Chodzi mi o miejsce, gdzie
mozna znaleźć najnowszy firmware.
Czy ten modem wart jest uwagi? Gwarancja jest niestety na 1 rok. Cena
mniejsza niż 300 zł za wersję OEM.
Jak można jednoznacznie rozpoznać ten model? Miejsce, gdzie powinny
być cyferki 2830 jest zaklejone jakimiś nalepkami. Dziwna jest też
nalepka 'Modem 2000', gdyż jednoznacznie kojarzy mi się ona z 'Demonem
szybkości' opracowanym w Polsce (co sądzicie o tych modemach). Jednak
po obejrzeniu obu egzemplarzy (ZOOM i Demon Szybkości) różnice w
budowie są znaczące.
A może by jednak zdecydować się na modem Asmax wewn. ISA. (Czy da mu
się poprawić standardy korekcji i kompresji danych, bo chyba ten model
nie ma tych najnowszych?)

Czy oprócz ZOOMa istnieją jeszcze jakieś rozsądne modemy wewn./zewn. z
Viocem i Speakerphone, V.90, dobry chip. w cenie do 280 zł (niestety
Robotics'y są trochę drogie)?

P.S. Czy może mi ktoś udostępnić Trio Communications Suite 5.1 (lub
wyżej jeśli jest) w wersji Win_16bit (ważne) i Win_32bit . Mam ze
swoim modemem 14400 jakąś starą wersję tego pakietu i nie chcę jej
narazie zmieniać na inny pakiet(chyba że jest coś lepszego w wersji
16bit i 32bit - tzn. to co trzeba bez żadnych bajerów).

--