Odp: Wentylator ma dmuchać czy zasysać ?

Autor: Siara Szarzewski <siara_at_ulgo.koti.com.pl>
Data: Sat 02 Oct 1999 - 13:51:12 MET DST

Użytkownik Tomek Floyds <floyds@klienci.pkobp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:7t4pgf$8us$1@sunsite.icm.edu.pl...
: Kupiłem sobie duży wentylator do komputera, żeby chłodził całe bebechy.
: Zamontuję go pod zasilaczem (jest specjalne miejsce - ATX). Tylko nie mam
: pojęcia jak go ustawić. Czy ma wdmuchiwać powietrze do środka, czy zasysać
: komputera ciepło z komputera?
:

problem ten byl poruszany - tylko nie wiem czy na tej grupie czy na
chip.hardware.pl - tak wiec zdania byly podzielone:
argumenty za tym, zeby wiatrak ustawiony byl tak ze dmucha do srodka: wraz z
wiatrakiem od zasilacza, ktory wywiewa tworzy sie tzw. cug ; z drugej jednak
strony wiatrak nadmuchujacy do srodka oprocz powietrza zazysa rowniez
mnostwo kurzu tak wiec.....
ja osobiecie mam w kompie 4 wiatraki (oprocz tego na zasilaczu w
obudowie) - dwa duze (procesor Celeron 300A@450; obudowa - dodatkowe
miejsce) oraz dwa male (karta grafiki Voodoo 2000@3000 oraz jeszcze raz
procesor) - wszystkie wiatraki znajdujace sie na radiatorach ustawione sa na
nadmuchiwanie - natomiast ten jeden, ktory siedzi w obudowie wydmuchuje
cieple powietrze z wnetrza obudowy. Po zamontowaniu go temp na plycie i
procku spadla o kilka stopni co mozna nazwac sukcesem.

--
'zdrowienia :)
Siara Szarzewski