Problem z grafiką (PCI,166@200MMX)

Autor: Kominek <fireplac_at_kki.net.pl>
Data: Sat 02 Oct 1999 - 22:04:25 MET DST

Cześć
Moja karta "Macronix 86251+Vodoo Rush ver.1.02 11B" zwana też Dragon 2000
działa poprawnie w Windows jednak zaraz po starcie kompa lub DOS’a obraz na
monitorze 14" AOC Spectrum zwęża się zajmując jakieś 2/3 normalnej
przekątnej ? Jest to cholernie denerwujące jeżeli czasem próbuje się coś
działać pod DOSem. Ostatnio instalowaliśmy Linuksa dystrybucję Red Hat
ver.5.2 system pracuje podobnie ? Ciekawe jest natomiast pewien objaw
dotyczący gierek najczęściej 3dfx(Win), jeżeli kończyłem grę i szybko
zresetowałem komputer poleceniem uruchom ponownie a praca komputera
wskazywała na to że system wykorzystuje plik swap po restarcie wszystko
było OK.
Co może powodować takie objawy, przychodzą mi na myśl następujące pomysły:
-bios płyty głównej na chip VX-Pro ma Ultra DMA,USB, max.233
-sterowniki które chyba z 6 razy ściągam z różnych sitów nawet na Tajwanie
ale pomimo zastosowania Gozilli i innych Get Right’ów plik prawie zawsze
jest uszkodzony? Swój aktualny mam z portalu Valhalla chyba 23.08.1998 a
tam pojawił się 08.1998
-może to wina złej współpracy z monitorem, tylko np. poprzednia grafika S3
64V+ działa zupełnie poprawnie
Sam nie wiem (oczywiście dlatego piszę) ostatnie słyszałem takie rzeczy co
do których nie jestem w ogóle przekonany tj.
 -sterownik nie aktywuje się pod Dos?
-disable wyjścia TV zworkami na karcie może pomóc?
BTW:Nie mam manuala do płyty a słyszałem że można na takich płytach puszczać
K6-2 np.300 ktoś się chwalił że ma coś takiego tylko, HOW bo mi się wierzyć
nie chce?

POZDRAWIAM
MACIEK