Re: UDMA66 - czy potrzebny sp.kabel

Autor: Grzesiek Gajewski <gayosek_at_free.com.pl>
Data: Sat 02 Oct 1999 - 16:22:43 MET DST

Piotr Krukowiecki napisał(a) w wiadomoœci: ...
>In article <LvNI3.46196$n4.734539@news.tpnet.pl>, Grzesiek Gajewski
wrote:

>A czy majac kabel 80 zylowy dysk bedzie chodzil jako UDMA/66
>jesli umieszcze go w kieszeni (oczywiscie bez kabla)?

Bedzie.
A tak na marginesie - ten nowy kabel jest strasznie powalony. Jakos
jest tak polaczony (albo nie ma niektórych polaczen - nie
rozbieralem), ze ma okreslone wtyczki master, slave i kontroler.
Konkretnie: niebieska - kontroler, czarny - master, szary - slave.
Wszystko byloby OK, gdyby master byl w srodku kabla, a slave na
zewnatrz. No i miedzy master a kontrolerem byl krótszy odcinek. Bo w
obecnej sytuacji za cholere nie da sie podlaczyc jednoczesnie HDD i CD
ta tasma. Pewnie od razu znajda sie przeciwnicy, ze CD powienien byc
na oddzielnej tasmie. OK, to niech on sobie ja kupi. A jak jest
jeszcze kieszen na dysk? To i tak musi byc dwa urzadzenia na jednej
tasmie.
Aha, nieprawidlowe podlaczenie wtyczek powoduje, ze BIOS nie wykrywa
urzadzen, albo HDD jest tylko read-only (!!!). Chyba, ze ja posiadam
takie tasiemki.
Tyle moich refleksji.

--
Grzesiek Gajewski alias Gayos