Przetaktowywanie Celerona 300A

Autor: Jarek Biały (mion_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 29 Sep 1999 - 00:06:44 MET DST

Mam płytę Asus P2B i procesor Celeron 300A. Próbowałem go przetaktowywać na
różne sposoby, ale tylko przy zmianie częstotliwości magistrali z 66 MHz na
75 MHz komputer pracuje stabilnie. Przy 83 MHz twardziel (Fujitsu 2,6 GB
UDMA) przestaje wyrabiać i tylko nadaje się do sformatowania. Przy 100 MHz
zaś procesor przestaje pracować stabilnie. Niestety zmiany mnożnika nie dają
żadnego efektu - zawsze jest stały, niezależnie czy zmiana jest w górę czy w
dół. Nie wiem czy to jest kwestia jakiś zabezpieczeń procesora, czy też
awaria płyty głównej. Jeżeli to pierwsze to jak to obejść - ja się już
trochę męczyłem ale w sumie bez żadnego skutku.