Re: Aster i router

Autor: /\\/\\ (ab171954_at_zodiac.mimuw.edu.pl)
Data: Tue 28 Sep 1999 - 12:09:51 MET DST

On Tue, 28 Sep 1999, Wojciech Giersz wrote:

> Co nie zmienia faktu, ze wlasna sobie tez mozesz zalozyc - to bez roznicy,
> ze jakas nastepna stoi po drodze ;)

no wiem, ale troche szkoda, bo ogranicza mozliwosci. Maskarada to
torche takie waskie gardlo. Ale mozna ja fajnie skonfigurowac i bedzie
dzialac np z IPhonem jak sie uprzesz. Natomiast jak w asterze jest
jakos syfnie ustawiona, to nic nie
zrobisz. :(

BTW to podobno w AC monitoruja pakiety i sprawdzaja numery portow na ktore
ida pakiety. Jak pakiet idzie na 61000-65096 to znaczy ze jest do
maskarady. Wiec chyba dopisze cos do jadra, zeby zmienic te adresy.

> Jesli sie da ustawiac, to nie powinno byc. Ale nie twierdze na 100% - nie
> mam Q i nie mam jak sprawdzic.

dobra juz wiem - dziala - nawet przez podwojna.
w jadrze jest zaimplemntowany protokol do maskarady i quake-a :))
a np q3 nawet nie potrzebuje tego kodu w jadrze tylko jednej linijki do
ipchains.

ZLOM