Re: CD-ROM zczytujacy sciezke audio

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_priv1.onet.pl)
Data: Sun 26 Sep 1999 - 11:55:13 MET DST

Sat, 25 Sep 1999 19:45:08 +0200, A. Bigor <zbyfek_at_pertus.com.pl>
piszesz:

>Interpolację? W jaki sposób? Podczas zgrywania badają dźwięk?
>Czy może raczej napęd wykrywa przeskok (czujnik wstrząsu
>na laserze :) i dodaje parę zer i jedynek? Hoho, teraz już wiem,
>jak zrobić muzykę z trzęsienia ziemi albo awantury u sąsiadów! :)

Interpolacja jest wykonywana, gdy naped wykryje blad niekorygowalny. W
tym wypadku zamiast odtwarzac smieci generuje interpolowane probki na
podstawie poprawnie odczytanch probek sasiednich.

Wszystkie wolnostojace odtwarzacze audio wykonuja taka interpolacje,
bo to jest zawarte w standardzie CD audio. Napedy komputerowe tez to
robia przy odtwarzaniu przez wyjscie analogowe natomiast podczas DAE
tylko nieliczne.

Te, ktore nie interpoluja przy DAE zachowuja sie dosc roznorodnie, np.
przerywaja zgrywanie, ponawiaja proby odczytu bez konca lub przekazuja
uskodzone dane do komputera bez informacji o bledzie.

Mozesz sobie poeksperymentowac. Wystarczy, ze nakleisz pasek
nieprzezroczystej tasmy szerokosci ok 1 mm wzdluz promienia CD.
Najprawdopodobnie taka plytka bedzie grac bez wiekszych problemow
zarowno w zwyklym odtwarzaczu jak i w komputerze. Przy DAE moze juz
jednak byc innaczej.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski