Re: Juz 100.000 osob w Polsce rozwiazuje puzzle Eternity, aby zarobic 1 milion funtow ?

Autor: Jacek (expert_at_priv1.onet.pl)
Data: Fri 24 Sep 1999 - 23:59:34 MET DST

> A co mu da zespol, skoro ma dobry algorytm :-)
Mnie dal, bo napisalem po konsultacjach lepszy algorytm.

> Ee - 10 tys funtow, co to jest... Niby nie malo, ale kwota jakos nie
> zwalajaca z nog :-)

Dobra, zrezygnuj z nagrody.

> 2000 razy ? powatpiewam.

Nie watpie.
Jezeli cale drzewo poszukiwan bedzie w pamieci RAM, (ok. 20 GB)
to wyszukiwanie bedzie bardzo szybkie.

Poza tym mam juz inteligentna strukture danych i nie wyswietlam na
ekranie gridu, tylko wynik, gdy przekroczy 200 klockow.

> No ale na co czekasz - toz to tylko 400 sztuk P500, zainwestuj, kup,
> za miesiac zgarniesz 1 mln funtow..
Nie potrzeba kupowac, wystarczy rozproszyc poszukiwania, co jest duzo
prostsze.

Algorytm wygaszacza ma wade, ze jest cykliczny.
Niezaleznie od punktu startowego dochodzi do 154 lub 155 klockow,
czyli wadliwie analizuje drzewo.

> Komputery mozna sprzedac, przez miesiac "wygrzewania" wiele nie
> straca, to juz bedzie prawie wogole bez kosztow :-)

Nie trzeba kupowac, w wiekszej montowni mozna za friko uruchomic program
na 100 kompach zamiast testow.

> A powazniej - dobrze oszacowales owe 175 lat?
Nie ja szacowalem, ale autor programu z Finlandii.

Permutacje na 200
> elementach sa na moj gust bardziej kosztowne..
Klocki puzzli Eternity to jednak klocki wymagajace dopasowania i nie
jest tak, ze permutacja przybliza ilosc obliczen, jest jedynie gornym
limitem.

Dlatego algorytm inteligentnie filtruje klocki , a nie sprawdza kazdy po
kolei.

Mozesz to latwo sprawdzic w algorymie tetris czy wall na 2D.
J.