Re: UDM/33 jaki transfer?

Autor: McCoy (mccoy_at_alpha.net.pl)
Data: Tue 21 Sep 1999 - 10:27:59 MET DST

Użytkownik zibi <zkozak_at_free.polbox.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:37E68584.71B8BD71_at_free.polbox.pl...
| mam dysk seagate ST38421A 8,4GB i plyte asus P3B-F
| plyta obsluguje UDMA/33 dysk tez (a nawet UDMA/66)
| w testach transfer dysku wychodzi na poziomie 17MB/s
| sterownik od obslugi UDMA zainstalowany(pod NT),
| w BIOSie dysk rozpoznawany jest utomatycznie jako UDMA 2
| co z tym transferem 33MBytes/s!!!!!!!!!
| czy to tylko teoria?

33MB/s dotyczy maksymalnej przepustowości łącza jakim dysk
komunikuje się z magistralą PCI. To że dysk jest UDMA/33 lub
66 oznacza tylko, że dysk potrafi efektywnie z tym złączem
współpracować (jest zgodny). Nie oznacza natomiast, że dysk
jest w stanie uzyskać taki transfer . Rzeczywisty transfer
danych jest wypadkową kilku czynników:
-prędkości obrotowej talerzy
-gęstości upakowania danych
-czasu potrzebnego na ustawienie głowicy nad daną ścieżką
-wielkości bufora pamięci i efektywności zarządzania tym
buforem.
IMHO właśnie z tego bufora pewnie czasem jest transfer równy
maksymalnej przepustowości złącza i stąd wzrost wydajności
przy przejściu np z PIO4 na UDMA/33, ale tu mogę się mylić.
McCoy