Odp: Kupie monitor

Autor: Adam (xvampire_at_polbox.com)
Data: Mon 20 Sep 1999 - 11:03:26 MET DST

Użytkownik slawbo <slawbo_at_polbox.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:
> Koledzy klubowicze
> Chcialbym poznac wasze opinie na temat
> monitorow 15" firmy Samsung.
> Czy warto kupic monitor cos tej firmy, a jesli
> nie to jakiej. Dodam, ze moge wydac do 1000 zl.
>
> Pozdrawiam

Witam

Przez ostatni tydzien szykalem przyzwoitgo monitora 15" do 1000 zl. Okazalo
sie ze to nie takie proste, obejrzalem chyba wszystkie monitory w tej cenie
jakie znalazlem w Lublinie i nie wybralem nic.

Od znajomego dowiedzialem sie, ze Samsung 510b jest OK. Niestety nigdzie nie
bylo tego monitora w sprzedazy wiec obejrzalem 550b - calkowita klapa, obraz
nieostry, malo kontrastowy i przebarwiony (sprawdzalem trzy egzemplarze,
kazdy znieksztalcal obraz inaczej), ostatnio mialem dwa CTX 1569 jeden mial
rozjechana geometrie, drugi po dwoch miesiacach przestal wyswietlac, Kupilem
Sony Trinitrona 110 ES - obraz krzywy od gory i nie mozna tego
znieksztalcenia wyregulowac, na innym egemplarzu bylo to samo plus
znieksztalcona prawa strona obrazu. Philips 105MB - jeden mial dobry
kontrast i konwergencje, ale cos w nim piszczalo, dwa inne egzemplarze juz
nie piszczaly, ale obraz mialy nieostry i malo kontrastowy. LG - globalnie
wszystkie nie nadaja sie do ogladania, KFC - jak ktos zauwazyl na tej grupie
powinni robic to co robia najlepiej czyli kurczaki... Likom - obraz do
niczego, Daytek, Daewoo, AOC, Nokia, Nec to wszystko nadaje sie do wielu
rzeczy, ale napewno nie do wyswietlania obrazu. W jednym przypadku bylem
mocno zaskoczony: Panasonic - wszystkie egzemplarze, ktore sprawdzalem mialy
taki sam obraz, ale dla mnie nie do przyjecia. To jedyny przypadek gdzie
rozrzut parametrow byl prawie zerowy, w pozostalych, kazdy sprawdzany
monitor wyswietlal inaczej. To sie nazywa powtarzalnosc parametrow?

Okazuje sie, ze nie ma sensownych monitorow do 1000 zl, ktorych mozna uzywac
do pracy...

Po niedzieli bede mial do obejrzenia jakis monitor Hitachi za 1100, ADI za
1000 i byc moze Samsunga 510b. Gdy je zobacze natychmiast napisze o
wrazeniach.

Pozdrawiam

Adam