Jeśli CD ma pojemność X to ile danych się tam zmieści ???

Autor: Olgierd Cybulski (cybulski_at_pkpf.if.uj.edu.pl)
Data: Fri 17 Sep 1999 - 16:10:53 MET DST

Przepraszam, jeśli to pytanie jest "lamerskie":-)
Czy jest jakiś przepis umożliwiający obliczenie
pojemności, jaką będą zajmować określone dane
na płytce CD ? Przypuszczam, że będzie to więcej,
niż suma rozmiarów plików, nie wiem tylko o ile
więcej, a jest mi to potrzebne do optymalnego
"zaprojektowania" zawartości płytki. Ile zajmuje
struktura katalogów i nazw plików ? Ile trzeba
zarezerwować na kody CRC itp. dodatki ?
Za odpowiedź lub odnośnik z góry dziękuję -

O.C.